Jump to content

*Fordonstråden + En del klipp


Recommended Posts

Hejsan,

 

Detta är en tråd för dom som vill dela med sig av hur dom fraktar sina hifi paket med mera på bästa sätt, eller enbart köper käket så att man kan lyssna på sin musik, eller varför inte kaffet.. För att inte somna i lyssningsfåtöljen, till en bra skiva... :) 

 

Visa ditt fordon i denna tråd och låt oss andra drömma oss bort... Gärna snygga styling-bilder, eller enbart kanske på din gamla pärla sen förr.. Kanske sådant som du har ägt en gång i tiden och senare sålt.. Eller drömmen som aldrig blev av.. Eller något annat roligt projekt i fordonsväg..

 

Frakta rätt.. "Kör en hybrid!" :automobile:

 

Här är en bild på min brors gamla hifi-droska utanför Coop.. En Peugeot RXH El-hybrid.. I den körde vi många hörlurar samt ungar som skulle kors o tvärs över åkrarna..

 

Link to comment
Share on other sites

  • Hifi_Perrra changed the title to Den Ultimata Frakt-åsne tråden..

En sån här hade min far i den färgen. Hans var en 61:a. Han sålde den tidigt 70-tal för 3500:-. Synd bara att han inte visste då vad dessa kostar idag :redface:

 

Tyvärr var den ihop svetsad i ett enda stycke så om den började rosta, vilket den också gjorde, så gick det inte o byta bara en skärm eller nåt för att allt satt ihop, så dessa var verkligen svår lagade när rosten började krypa fram i sina vrår.

 

Bilden är lånad.

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Här är det ingen plåt.. Ser man dom övergivna ute i skogarna så brukar dom vara rätt intakta.. Om det finns några kvar vill säga.. Var längesedan jag kikade på detta senast.. Här är det bara plastic-padding som gäller för att få ihop dessa.. Sånt brukade jag blanda i skolan på Modell & Design programmet.. Var mycket lera på den linjen.. :D

 

Bilden är även den lånad från "nätet..."

 

På bild: Lloyd LS600. En perfekt paket-bil. Kanske lite slö.. Men så ska det va tycker jag.. "Bättre att komma fram.. Än att inte komma fram alls!" Som körskoleläraren sa till oss andra finniga tonåringar, när vi skulle lära oss läxorna ur körkortsboken för ett antal år sedan.. På det glada 30-talet höll jag på å säga.. :D

b1270ca7e8cbbf248369b9e8c7483f17.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde förövrigt några egna teckningar i Paint som jag kan visa på lite drömmar som jag har haft genom åren.. Det kan kanske va kul o se..

 

Bra eller Anus? Det får ni bestämma själva.. Själv tycker jag att dom är riktigt najs hehe..

 

Varje bil tog ca: 15-18 timmar att göra. Förutom Volvon som tog en sekund.. Eller två... :redface:

 

Dom är ritade på fri hand med muspekaren skall sägas. Övriga hjälpmedel var diverse raka streck och lite text att klistra in. Inget i övrigt. Inte ens förstoringsglaset använde jag, på nästan uteslutande alla teckningar.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Hifi_Perrra changed the title to Fordonstråden
  • 2 months later...
  • Hifi_Perrra changed the title to Fordonstråden + En del klipp! :)

Najs! OR50:in ser mycket snabb ut hehe.. Jag minns att vi bytte cylinder på dom där mopparna en gång i månaden ett tag.. Mycket meckande, men man lärde sig mycket också.. På dom kunskaperna kan man ju sätta ihop en T-Ford om man vill utan några större problem :) Jag hade turen som hade en polare som bytte kolvar o cylindrar och en annan som kunde elschemat till Suzuki K50 utantill :D En gång fick jag uppgiften att hämta en sockerbit för vi skulle ju mecka lite... Så jag sprang fort upp i köket och hämtade en sockerbit medans mina polare satt kvar vid mopparna nere i källaren.. "Här har du sockerbiten!" sa jag till min polare... "Nej, inte en sån!" sa han. Sen tog han och slukade den... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag kör mest cykel numera. Känns smidigare i den här stan som bara verkar korka igen.. Brorsan köpte en el-cykel för runt en 70k för nån månad sedan men jag håller mig fortfarande till den vanlige tramp-cykeln om man säger så. Så här såg det ut år 2016. Detta var en Scott Aspect 930.

 

Link to comment
Share on other sites

Denna hojen, en Scott Aspect 940 är min nuvarande köpt ny år 2018. Jag har en till dam-cykel som jag har tänkt att använda i sommar som jag fick av morsan... Just detta exemplar har stått ute i vinter så det blir väl en renovering av den.. Eller om jag helt enkelt köper en till på Sportson, men det ska vara en Scott för jag har alltid kört Scott förutom när jag var 12 år och fick en spillans mountainbike av mina föräldrar, och den var ju finare än alla andras i klassen, det trodde man inte att man skulle få.. Senare körde jag moppe och efter det blev köpte jag en Scott Tampico från 2004 som jag hade fram till år 2014 när jag köpte den ovan, den blå/svarta... Topphastigheten som jag kom upp i med denna cykel nedan var ca: 70km/h nerför, det gjorde att jag slapp att trampa när det väl blev uppförsbacke sen...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
5 minutes ago, Strmbrg said:

Ja-ja...

Och på vilket sätt skulle det vara ett problem egentligen? Numret syns ju för varenda människa som ser bilen i verkligheten. Själv är jag född 60-11-24. Jättefarligt att berätta!

😊

Problemet för mig hade varit att det då bara är några knapptryckningar bort så ser man att det finns en stereoanläggning för x antal tusen, en klocka från Cartier etc. Den typen av information hade jag försökt att vara försiktig med. Jag hade uppskattat P-pans omtanke i frågan men det är kanske bara jag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...