Muffin Posted February 2 Share Posted February 2 Favorit på önskelistan. Rado Diastar Ceramic. Minimalistisk, brutal och rena linjar, inget inställsamt eller bling bling. Apexorca, Bebop, Hifi_Perrra and 1 other 2 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted February 2 Share Posted February 2 52 minutes ago, Muffin said: Favorit på önskelisten. Rado Diastar Ceramic. Minimalistisk, brutal och rena linjar, inget inställsamt eller bling bling. ... Håller med om att den är "clean", men oj så 80-tal den upplevdes av mig! 😅Kul med annorlunda, oavsett! Å andra sidan skulle jag gärna ha en Speedy MkII och där är säkerligen inte alla ense om dess vackerhet!: Hifi_Perrra and lindvall 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 2 Share Posted February 2 2 hours ago, AlfaGTV said: Å andra sidan skulle jag gärna ha en Speedy MkII När det gäller många andra prylar prisar man kompakta format men med armbandsur tycks det vara tvärtom. Det är väl som med slipsar som går upp och ner i både bredd, längd, färg och material. Idag har jag noll koll på det. Jag hade ett slipsyrke i många år men när ny koncernchef tillträdde i Paris 2006 släppte han på det kravet för chefspersoner, utom för vissa situationer och sammanhang, så har jag inte knutit en enda slips. (Jag hade alltid en i skrivbordslådan eller i väskan.. just in case) Innan var det bara ok på fredagar (s k casual Fridays) Klocka tycks ha tagit över slipsens roll i många sammanhang. Hifi_Perrra, lindvall and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted February 4 Author Share Posted February 4 Själv hade man ju inte tackat nej till denna Bulova Lunar Pilot 50th Anniversary Limited Edition 98A285 "Moonwatch" 😀 Kanske lite trevligare rykte än en Swatch Omega Speedmaster i framtiden om man får gissa... Lånad bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 13 Author Share Posted May 13 Är med o budar på den här Omegan nu på auktionskammaren. Jag drog till med ett dolt maxbud en bit över 10k. Får väl se hur det går... https://aiv.auction2000.online/auk/w.object?inC=AIV&inA=20230314_0901&inO=74 Lånad bild. Terminator 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 21 Author Share Posted May 21 Jo, det blev den klockan Min andra Omega och den första på 3 år. Min förra Aqua Terra fick min far i 70 års present så man kan ju gissa att jag får ärva den sen så småningom... kanske... I övrigt hade jag tänkt att byta glaset och armbandet på min nya och polera upp den lite kanske. Möjligt att det dyker upp nån bild senare. Hade tänkt att inte ha så mycket bilder på detta forat då men... Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 23 Author Share Posted May 23 Här kommer en bild på helgens auktionsfynd. fredrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 24 Author Share Posted May 24 En till bild men med vintage stållänk istället, från ungefär samma årtal som klockan, om jag har förstått det hela rätt. Det är min farfars stålarmband. Den satt på en annan klocka som jag fick ärva av honom 1996, när han gick bort. Jag testade nu att montera den, på denna Omegan, och det blev riktigt bra faktiskt. Nu ser den riktigt vacker ut. Är mycket nöjd med resultatet. Jag lägger nog upp ytterligare någon bild, något senare, fast utifrån trädgården i dagsljus också. Men det blir när solen är uppe, för nu är det svart som natten ute. shaft 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted Thursday at 11:13 Share Posted Thursday at 11:13 Den här klockan har jag fått av en vän som tidigare jobbade på Systembolaget. Eftersom hon har Applewatch så hade hon inget behov av den. Egentligen inte jag heller, men den är ju lite kul ändå. Fräckt armband! Hifi_Perrra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted Thursday at 21:29 Author Share Posted Thursday at 21:29 10 hours ago, lindvall said: Den här klockan har jag fått av en vän som tidigare jobbade på Systembolaget. Eftersom hon har Applewatch så hade hon inget behov av den. Egentligen inte jag heller, men den är ju lite kul ändå. Fräckt armband! Ha vilken cool! Systembolagets egen variant av en Submariner! Man ser ju också att dom har fått med Rolex egen tim, minut och sekundvisare också 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted Friday at 03:56 Author Share Posted Friday at 03:56 Har märkt att ju mer solbränd man blir desto bättre ser den nya Omegan ut. Jag passade inte riktigt i den först när man var lite vitlök... Men nu är det bättre så jag kommer nog att använda den lite mer i sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts