Jump to content

En hyllning till Brian Russel på Bryston


Recommended Posts

Efter Brian Russels tragiska och plötsliga bortgång nyligen så släpper Bryston nu en ny product som en hyllning till deras tidigare VD: BR-20

 

https://bryston.com/preamps/br-20/

 

 

 

"Our most exquisite representation of musicality ever. The BR-20 is a fitting tribute to our late dear friend and colleague Brian Russell"

— The Whole Team
Bryston Ltd.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Så fort jag läser om Bryston så tänker jag att jag vill köpa någon från dem. Jag undrar vad en lämplig uppställning till mina B&W 804D3 skulle kunna vara? För- + slutsteg. 

 

Finns det ett riktpris på BR-20? Specar och funktionalitet gör att den inte verkar helt billig. 

Link to comment
Share on other sites

Priset på BR-20 kommer att landa på 72 000kr till kund i grundutförande. Vi har ännu inte fått priserna på vad HDMI och RIAA kommer att kosta extra. 

 

Faktum är att jag anser att kombinationen av just lite större B&W och Bryston passar ovanligt bra! Spontant så skulle jag rekommendera dig ett 4B slutsteg och en BP-17 försteg då dessa är deras storsäljare och du får nog mest för pengarna. Men det är klart att även det mindre 3B räcker för att driva dina högtalare. Men vänder man på det så är ju även motsatsen sann: Med ett par 7B monoblock så kommer ju dina högtalare att låta bättre än någonsin! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...