Transient Design Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 Efter Brian Russels tragiska och plötsliga bortgång nyligen så släpper Bryston nu en ny product som en hyllning till deras tidigare VD: BR-20 https://bryston.com/preamps/br-20/ "Our most exquisite representation of musicality ever. The BR-20 is a fitting tribute to our late dear friend and colleague Brian Russell" — The Whole Team Bryston Ltd. David_33rpm 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted October 24, 2020 Share Posted October 24, 2020 Så fort jag läser om Bryston så tänker jag att jag vill köpa någon från dem. Jag undrar vad en lämplig uppställning till mina B&W 804D3 skulle kunna vara? För- + slutsteg. Finns det ett riktpris på BR-20? Specar och funktionalitet gör att den inte verkar helt billig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted October 27, 2020 Author Share Posted October 27, 2020 Priset på BR-20 kommer att landa på 72 000kr till kund i grundutförande. Vi har ännu inte fått priserna på vad HDMI och RIAA kommer att kosta extra. Faktum är att jag anser att kombinationen av just lite större B&W och Bryston passar ovanligt bra! Spontant så skulle jag rekommendera dig ett 4B slutsteg och en BP-17 försteg då dessa är deras storsäljare och du får nog mest för pengarna. Men det är klart att även det mindre 3B räcker för att driva dina högtalare. Men vänder man på det så är ju även motsatsen sann: Med ett par 7B monoblock så kommer ju dina högtalare att låta bättre än någonsin! Terminator 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted January 15, 2021 Author Share Posted January 15, 2021 Priserna är nu satta för BR-20 i dess olika utföranden: BR20 utan kort 7500€ = 78750 SEK BR20 + MM Phono 8700€ = 91350 SEK BR20 + HDMI 8900€ = 93450 SEK BR20 + MM Phono + HDMI 9990€ = 104900 SEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts