Mangenord Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Hittade en gammal Rotel hos mina föräldrar som jag ska ha som "köksradio", förslag på högtalare till, typ stativare emottages. Quote
Mangenord Posted February 21, 2005 Author Posted February 21, 2005 Det är en Rotel RX-602, kan ha 4 högtalare inkopplade, typ 2 st i köket och 2 st i vardagsrummet och köra dom separat eller tillsammans, typ multirum... Quote
Timbre™ Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Känns som mycket sjuttiotal. Årsmodell... ""Engelskt ljud efter japanskt huvud" som det stod i annonserna... Någon brittisk småhögtalare typ Rogers eller JPW kunde vara stilenligt. Quote
plundin™ Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 På sjuttio- och början av åttiotalet var det inte alls ovanligt att man parade Rotel med högtalare från KEF. Hemma på ön var det inte ovanligt att man åkte in till Visby och gick till Folke Ohdins och köpte sig en RX-606a (eller en RB-2000) och ett par Kef Model 101 eller 102. Hos Folke Ohdins hade jag min första Euphoniska upplevelse, måste har vart ca. 1981.. dom hade ett par Kef Model 105/2 kopplade till förstärkare som jag såhär 24 år senare inbillar mej var från Audio Research, vad källan var minns jag över huvud taget inte.. Men just dessa imposanta Kef 105or.... KEF har förövrigt en bra kavalkad över sina gamla modeller på sajten! /ptr Quote
datar Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 Vilka KEF högtalare Kul o se en äldre ROTEL Quote
Recommended Posts