Engelholm Audio Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Hej forumet! Jag har börjat att söka ny spelare och mina krav visade sig vara svåra att infria. Jag vill ha en spelare som kan spela allt: CD, DVD-A, SACD, DVD-V, MP3. Och det är inte nog där. Jag ville ha inbyggt försteg också. Och balanserade utgångar. Jobbig kund? Jo... Any how. Jag fick tips om ju Muse model Eleven som har just allt detta. Nån här som har erfarenheter eller åsikter kring denna maskin? Nått matnyttigt att läsa? Världens kanske sämsta hemsida är titeln jag nominerar Muse för...Men här är den iaf: Muse Electronics (direktlänk till Model Eleven). Quote
K-man Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 multi....Ja...vem vill inte ha en sådan maskin...? det finns...men kostar en slant...finns för övrigt en tråd om liknande frågeställning här Multimaskiner med försteg När du säger inbyggt försteg...behöver du ingångar oxå? \\K-man Edit...ser att jag svarade lite yxskaft...men det kanske alltid hjälper någon.. :clown: Quote
Engelholm Audio Posted February 21, 2005 Author Posted February 21, 2005 multi....Ja...vem vill inte ha en sådan maskin...? det finns...men kostar en slant...finns för övrigt en tråd om liknande frågeställning här Multimaskiner med försteg När du säger inbyggt försteg...behöver du ingångar oxå? \\K-man Edit...ser att jag svarade lite yxskaft...men det kanske alltid hjälper någon.. :clown: <{POST_SNAPBACK}> Tack för input! Skall kolla länken. Njäe, inte supernödvändigt med ingångar också, men självklart ett plus. Man har ju vinyl numera! Quote
Akkelis Audio Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Varför inte en sådan här: The McCormack UDP-1 is an audiophile quality universal audio/video disc player, designed to extract the full potential of all digital disc formats. The UDP-1 will automatically recognize and play CDs, SACDs, DVD-As, DVDs, and more. Just select any entertainment disc and sit back to enjoy outstanding audio and video from a single player. Quote
stargazer Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Kolla annars med s.m.f. han har ju haft en Muse-DVD av grövre kaliber. Den lät riktigt bra vill jag minnas och byggkvalitet som motstår smärre kärnvapenkrig Quote
Engelholm Audio Posted February 21, 2005 Author Posted February 21, 2005 StefanB: har den inbyggt försteg? Quote
RENE Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Den nye AE multi maskine , men kan den betales Quote
eliot Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Har Du information om den. - Jag ser bara en "Prestige SACD Player" - som bara spelar CD och SACD.... Mvh, Eliot Quote
Engelholm Audio Posted February 22, 2005 Author Posted February 22, 2005 Den nye AE multi maskine , men kan den betales <{POST_SNAPBACK}> Kläm ur dig lite mer info! Quote
Guest Bernt Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 Input, tja, jag har hört Model 9 (Signature har jag för mig) och det var en av de bästa maskiner jag hört över huvud taget. Fenomenal bas. Under locket såg det ytterst seriöst ut med nätdelar och reglering högt och lågt - precis som det skall vara. Är model 11 lika bra eller bättre så... Quote
Engelholm Audio Posted February 22, 2005 Author Posted February 22, 2005 Tack Bernt! Drevs det direkt mot steg eller via försteg? Vilket steg och högtalare användes när du lyssnade? Vore ju en trevlig lösning med Model Eleven, inbyggt försteg, extra ingång från RIAA (från svarv) och Eleven in i ARC VT 100 mk III. Quote
Georg Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 Ursäkta om jag låter lite Näsvis men det finns ju en svensk spelare som slår det mesta på fingrarna och som kan det du vill med råge: Bladelius gondul nivå 3 är ju inget att leka med!! den skulle jag köpa om jag hade 120 lakan i min plånbok . Quote
Guest Bernt Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Tack Bernt! Drevs det direkt mot steg eller via försteg? Vilket steg och högtalare användes när du lyssnade? <{POST_SNAPBACK}> Försteg var Audio Research LS-16, Slutsteg toktweakade EMBLA 500 och högtalare Thiel CS6. Quote
Recommended Posts