Jump to content

Ny Marantz serie 30


triomio

Recommended Posts

Jag gillar dem! (i guld!) Men, även japanerna behöver ta Roon på allvar. Även om Roon i förhållande till D&M Holdings är ett yttepytteföretag med en yttepyttekundkrets är det ändå samma kundkrets som är intresserade av dessa apparater (misstänker jag). Då duger det inte att bara möjliggöra anslutning som DAC (Roon Tested) utan det krävs Roon RAAT och nätverksmöjlighet. Och det gäller väl samtliga japanska tillverkare?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AlfaGTV said:

Men, även japanerna behöver ta Roon på allvar.

De ser sådana som jag som en viktigare målgrupp... :cool::39:

 

Skämt oåsido. Om jag förstått det rätt så är vare sig streaming eller ethernetuppkopplingar för musik så vanligt i Japan (:question:) Fysiska album är fortfarande stort i Japan, men streaming ökar lite vart år. Läste följande på www.statista.com (jag känner mig nästan som japan).

 

Japan slow to embrace streaming
Japan has been comparably slow to embrace online music streaming and is now in a process of catching up to other markets. The Japanese music industry has for many years relied heavily on CD sales, which due to a high demand and high margins were considered to be more profitable than streaming. CDs in Japan are often sold with added value for collectors and fans, coming in various editions or containing special tickets that enable buyers to directly meet their favorite artists or to support them in popularity contests. Another reason for the slow start of music streaming can be found in the fragmented nature of the Japanese music industry, which necessitates numerous negotiations with different record labels. This resulted in many consumers being dissatisfied with music services due to a lack of favorite artists and songs. As a consequence, the Japanese music streaming market saw different services come and go. One such example is Groovy, a music streaming app made by Japanese gaming company DeNA, which ended its operations in March 2014 after only one year.

Link to comment
Share on other sites

CD och SACD är störst i Japan därför ser man ju väldigt påkostade maskiner för detta ifrån de Japanska märkena även om många har usb in. En del av de Japanska märkena har ju den inhemska marknaden som sin största så efterfrågan på streaming lösningar är kanske inte så stor att de bryr sig.

Link to comment
Share on other sites

Kan tillägga att min sambo jobbat i många som projektledare på ett Japansk företag och deras rätt konservativa inställning inom vissa områden är rätt märklig när man är så långt fram inom vissa områden och elektroniska prylar i övrigt är de ju galna i de är bara att titta på en toalett :D

 

toalett1.jpg.bba68546d8e0bded7bacf577228ee1d4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...