Mattias Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Bokmalarna har laddat länge inför tisdagen 22/2, deras bokrea. Folk kommer stå i långa köer för att handla böcker. CD-Rea 2005 Det trevliga är ju att musikbranchen (leverantörerna) hängt på denna sväng och skapat en sk. CD-rea. Tänkte att vi kan ju ha en tråd som behandlar detta ämne. Kan ju vara bra att informera varandra om butikers/internetaffärers erbjundanden, läkar, skivor, ja alltmöjligt Det kan vara lite som julafton, massor med musik istället för klappar om musiken man söker omfattas och är tillräckligt nedsatt i pris. Mvh Mattias - gillar julafton Quote
Mattias Posted February 20, 2005 Author Posted February 20, 2005 Vad jag förstår har CDON tjuvstartat lite? Det står iaf utmärkt på hemsidan om CD-Rean och vissa är det hyggliga priser på. Från 49pix och uppåt. CDON Finns det fler nätbutiker som annonserat om detta? /Mattias Quote
K-man Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Var på CD-rea igår...tyvärr i sorgens tecken då det handlade om en lokal butik som tvingats lägga ned då rulljansen svackar... rea är gött! \\K-man Quote
oLjud Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Har handlat lite skivor på Ginza.se från 59kr, men de hade skivor för 29kr och uppåt. Jag handlar nästan alltid från Ginza eftersom de har de bästa priserna och jag har inte haft några problem än så länge med dem. Quote
Bravo Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Brukar inte utbudet på dessa reor vara lite snävt? Quote
Mattias Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Bravo, du har så rätt. Det är mycket "mainstream" med i rean och det känns faktiskt lite överreklamerat... speciellt om man tänker på bokrean som jämförelse. Men nu är det lite olika områden men ändå. Känns lite som vilken rea som helst på skivbutik, eller nåt... /Mattias Quote
Mattias Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Rutger skrev lite om rea på Proprios, Swedish Society och Map. Här i stan tog man fram dessa till årets cdrea. Här kan man läsa lite om skivorna. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...?showtopic=1344 /Mattias Quote
Mattias Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 En av köpen tilltalade mig redan vid första genomlyssningen. Klassiskt med Vivaldi. Flöjtkonserter och det rör sig om transkriptioner. Med på skivan finns: RV439, 441, 443, 433 och 429 indelade i 21 spår. Opus111 OP30371 39kr i stan. På hemsidan $18. För framförandet står Sebastien Marq flöjt och Ensemble Matheus under ledning av Jean-Christophe Spinosi. Inget som är bekant för mig, men detta svänger! /Mattias Quote
Bravo Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Den skivan verkar trevlig, jag har sett den på staden någonstans till fullpris, jag får göra en kontroll i morgon. Tyvärr, tyvärr så krockar ju denna rea med bokrean. Jag förstår faktiskt inte vitsen med att lägga dem under samma tid. Quote
Recommended Posts