Jump to content

Ingemar Olsson

SMT

Recommended Posts

Fantastiskt fin utmärkelse till Sveriges Studio  Maestro  Ingemar Olsson :77:
The one and only   Ingemar Olsson recieved the very prestigious AES Fellowship Award 2020 
Its given to a member who had rendered conspicuous service or is recognized to have made a valuable contribution to the advancement in or dissemination of knowledge of audio engineering or in the promotion of its application in practice.

lss

ingemar_ohlsson-01.png.jpg

On 2020-08-02 at 11:51, calle_jr said:

Instämmer om det, men Matts kanske inte är medlem. AES är ju inte sådär jätteinriktade på rumsakustik.

Det är säkert så, men Matts normala yrkesinriktning är inte bara div. lyssningsrum, utan tyngdpunkten i alla möjliga professionella studiosammanhang. Så min spontana reaktion var mer utifrån vad han har åstadkommit i dessa  olika sammanhang och rent generellt för ljudåtergivningens och inspelningsakustikens utveckling. 

Calm

On 2020-08-04 at 11:19, calm said:

men Matts normala yrkesinriktning är inte bara div. lyssningsrum

Det är jag väl medveten om, men för att ens komma ifråga för just denna utmärkelse så ska man ha arbetat för AES och dess tillväxt. Jag vet inte om han har gjort det. Inte ens ljudtekniker är medlemmar i Sverige, och än färre akustiker.

16 hours ago, calle_jr said:

.... för att ens komma ifråga för just denna utmärkelse så ska man ha arbetat för AES och dess tillväxt. 

Nej det har jag inte för mig. Jag är rätt ny i AES med jag är rätt övertygad om att det gäller det du citerade först - spridande av kunskap om ljudteknik och denna kunskaps praktiska användning.

• 2 years later...