SMT Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Fantastiskt fin utmärkelse till Sveriges Studio Maestro Ingemar Olsson The one and only Ingemar Olsson recieved the very prestigious AES Fellowship Award 2020 Its given to a member who had rendered conspicuous service or is recognized to have made a valuable contribution to the advancement in or dissemination of knowledge of audio engineering or in the promotion of its application in practice. lss calm, Apexorca, plind and 6 others 8 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Tycker att du Matts också är värd pris! Calm Double A, LISTEN TO MUSIC and Apexorca 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 On 2020-08-01 at 08:22, calm said: Tycker att du Matts också är värd pris! Instämmer om det, men Matts kanske inte är medlem. AES är ju inte sådär jätteinriktade på rumsakustik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 On 2020-08-02 at 11:51, calle_jr said: Instämmer om det, men Matts kanske inte är medlem. AES är ju inte sådär jätteinriktade på rumsakustik. Det är säkert så, men Matts normala yrkesinriktning är inte bara div. lyssningsrum, utan tyngdpunkten i alla möjliga professionella studiosammanhang. Så min spontana reaktion var mer utifrån vad han har åstadkommit i dessa olika sammanhang och rent generellt för ljudåtergivningens och inspelningsakustikens utveckling. Calm calle_jr and LISTEN TO MUSIC 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 On 2020-08-04 at 11:19, calm said: men Matts normala yrkesinriktning är inte bara div. lyssningsrum Det är jag väl medveten om, men för att ens komma ifråga för just denna utmärkelse så ska man ha arbetat för AES och dess tillväxt. Jag vet inte om han har gjort det. Inte ens ljudtekniker är medlemmar i Sverige, och än färre akustiker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapten Tråkig Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 16 hours ago, calle_jr said: .... för att ens komma ifråga för just denna utmärkelse så ska man ha arbetat för AES och dess tillväxt. Nej det har jag inte för mig. Jag är rätt ny i AES med jag är rätt övertygad om att det gäller det du citerade först - spridande av kunskap om ljudteknik och denna kunskaps praktiska användning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted August 7, 2020 Share Posted August 7, 2020 AES Fellowship Award ges enbart till medlemmar men de har också andra utmärkelser där även andra kan komma ifråga. https://www.aes.org/awards/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMT Posted December 7, 2022 Author Share Posted December 7, 2022 Per Sjösten intervjuar Ingemar https://youtu.be/LSWttuhkmCA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts