dlundh Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 Just nu ligger Kickstarter nere därför kan jag inte länka men när den kommer upp igen så har alltså Cooler Master en crowdfunding med en ny låda i aluminium med passiv kylning för Raspberry Pi 4. Jag beställde en iaf, den plastlådan jag har till min RPi4 idag är minst sagt flimsy. Cooler Master har ett bra track record när det gäller produkter för kylning och kickstartern har redan passerat sitt mål rejält. Jag tror på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 Jag köpte denna, som också fungerar lysande; https://www.webhallen.com/se/product/307297-FLIRC-Raspberry-Pi-Heatsink-Case-Pi-4?gclid=EAIaIQobChMI_OvUoZ_u6gIVlqSyCh2KyQ2uEAQYASABEgJMPfD_BwE Inget uttag för GPIO men jag vet inte om jag vill ha HATen stickande upp i luften utanför iaf? Flirc tar ned tempen till rimliga 38-40°C vilket är runt 20°-30°C mindre än utan kylning. dlundh 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dlundh Posted July 28, 2020 Author Share Posted July 28, 2020 10 hours ago, AlfaGTV said: Inget uttag för GPIO men jag vet inte om jag vill ha HATen stickande upp i luften utanför iaf? Kommer ju se lite punksteam ut om inte annat. Jag har DAC:en kopplad via USB till min RPi 4 dock så det ska vara lugnt. Och inte för att man springer och stänger av pajen i tid och otid men en fysisk på/av-knapp istället för att rycka strömmen tycker jag är välkommet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dlundh Posted July 28, 2020 Author Share Posted July 28, 2020 Sett någon mätning på HiFiBerrys DAC2 HD förresten? Jag lyckas inte hitta någon och den finns ju redan att köpa nu (+ stöds av Ropieee). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 6 hours ago, dlundh said: Sett någon mätning på HiFiBerrys DAC2 HD förresten? Jag lyckas inte hitta någon och den finns ju redan att köpa nu (+ stöds av Ropieee). Nope, jag hade inte koll på att de släppt nåt spännande! Ang. avstängning, så har jag tillbringat tillräckligt med tid att programmera krångliga script för att erhålla funktion på dessa knappar! (Audiophonics RaspDAC LTE) Jag kör DietPi, alla loggar och känsliga funktioner skrivs till RAM-disk, vilket innebär att de är i stort sett odödliga med avseende på avstängningsmetod. Detta är en av flera orsaker till att jag är så förtjust i DietPi! dlundh 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts