Jump to content

Recommended Posts

Posted

Passerade Rocks i Uppsala idag - ett par hyllmeter Proprius-CD för 39 kr styck. Tre för 100:-!! Många plastade. Annars flera ex av alla så man kunde plocka dammfria exemplar...

Oj, oj. Bertil Alving- och Palmcrantz-inspelningar. Bara att plocka. Var en liknande utrensning för ett halvår sen, men flera titlar denna gång. Även några Swedish Society och MAP. (Plus lite Harmonia M, bl a nunnan Marie Keyrouz - hon är häftig.) Det roliga med rea är ju att man plockar udda repertoar också. Udda relativt ens vanliga inköp åtminstone. Ähum, även ett par Evert Taube. PRCD 9152: den åldrande Erik Saedéns häftiga stämma i egna tolkningar av Taube. Plus 9165: en utmärkt vissångare Leif Bergman (Palmcrantz-upptagningar med de Geer-mickar! plocka!).

Kolla din butik om den har en hög Proprius också. Två oberoende butiker här har fått in högar samtidigt.

NOT: För den oinvigde: Proprius är ett klassiskt svenskt bolag. Oftast mkt bra ljud. Cantate Domino är väl deras mest kända skiva, plus Jazz at the Pawnshop (Prophone idag). Mycket orgel och piano, om man gillar det, men även romanser, kammar- och viss orkestermusik. Ljudteknikern Bertil Gripe står bakom många inspelningar, lite mixed blessings där så plocka inte bara Gripe.

Posted

För oss i Götet kan ett besök i konserthusets kassa vara förgyllande, dom har nämligen ett upplag av samma rea, dock är priset 25 riksdaler per CD och 5 för en hundring. Jag har inte kollat med nån annan lokal butik...

/ptr

Posted

Det var ett bra tips Rutger.

Drog direkt ut imorse och kollade av stan. Tyvärr fanns inga sådana plattor här :-(

Kan man ha spart dem till CD-rean? Hoppas det. :)

/Mattias

Posted

Kul tråd och bra tips! :)

För oss i Götet kan ett besök i konserthusets kassa vara förgyllande, dom har nämligen ett upplag av samma rea, dock är priset 25 riksdaler per CD och 5 för en hundring. Jag har inte kollat med nån annan lokal butik...

/ptr

Då jag är bortrest hela veckan hade jag en kompis som gick förbi koncerthuset nu precis. Han ringde lite brydd och undrade vilka han skulle välja... "Ta ett gäng" svarade jag... :D

Nästan värt några hundralappar bara för att vara förväntansfull en hel vecka! :app:

Skall bli kul att se vad det blev för något. :mm:

Posted

Här i stan tog man fram skivorna till årets cdrea. 39pix stycket men ingen mängdrabatt. Fanns en hel del att välja på, en packe finns hemma men är ej genomlyssnad... Trevligt med lite annorlunda musik också... tror man kan hitta en del nytt i detta :)

/Mattias

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...