Rutger Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Passerade Rocks i Uppsala idag - ett par hyllmeter Proprius-CD för 39 kr styck. Tre för 100:-!! Många plastade. Annars flera ex av alla så man kunde plocka dammfria exemplar... Oj, oj. Bertil Alving- och Palmcrantz-inspelningar. Bara att plocka. Var en liknande utrensning för ett halvår sen, men flera titlar denna gång. Även några Swedish Society och MAP. (Plus lite Harmonia M, bl a nunnan Marie Keyrouz - hon är häftig.) Det roliga med rea är ju att man plockar udda repertoar också. Udda relativt ens vanliga inköp åtminstone. Ähum, även ett par Evert Taube. PRCD 9152: den åldrande Erik Saedéns häftiga stämma i egna tolkningar av Taube. Plus 9165: en utmärkt vissångare Leif Bergman (Palmcrantz-upptagningar med de Geer-mickar! plocka!). Kolla din butik om den har en hög Proprius också. Två oberoende butiker här har fått in högar samtidigt. NOT: För den oinvigde: Proprius är ett klassiskt svenskt bolag. Oftast mkt bra ljud. Cantate Domino är väl deras mest kända skiva, plus Jazz at the Pawnshop (Prophone idag). Mycket orgel och piano, om man gillar det, men även romanser, kammar- och viss orkestermusik. Ljudteknikern Bertil Gripe står bakom många inspelningar, lite mixed blessings där så plocka inte bara Gripe. Quote
plundin™ Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 För oss i Götet kan ett besök i konserthusets kassa vara förgyllande, dom har nämligen ett upplag av samma rea, dock är priset 25 riksdaler per CD och 5 för en hundring. Jag har inte kollat med nån annan lokal butik... /ptr Quote
K-man Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Då får man passa på att gå till konserthuset då! 5 för en hundring!!! \\K-man Quote
plundin™ Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Jag var där och handlade i måndags och då var det ganska välförsätt. Konserthuskassans öppettider är : måndag-fredag kl. 12-18, lördag kl. 11-15 GSO Web : http://www.gso.se/ /ptr Quote
Mattias Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Det var ett bra tips Rutger. Drog direkt ut imorse och kollade av stan. Tyvärr fanns inga sådana plattor här :-( Kan man ha spart dem till CD-rean? Hoppas det. /Mattias Quote
Guest Zalve Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Säg till när du hittar dem Mattias =) Quote
Patrik Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Kul tråd och bra tips! För oss i Götet kan ett besök i konserthusets kassa vara förgyllande, dom har nämligen ett upplag av samma rea, dock är priset 25 riksdaler per CD och 5 för en hundring. Jag har inte kollat med nån annan lokal butik... /ptr Då jag är bortrest hela veckan hade jag en kompis som gick förbi koncerthuset nu precis. Han ringde lite brydd och undrade vilka han skulle välja... "Ta ett gäng" svarade jag... Nästan värt några hundralappar bara för att vara förväntansfull en hel vecka! Skall bli kul att se vad det blev för något. Quote
Guest Zalve Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Mattias: De börjar den 22'a :cool: Quote
Bravo Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Minsann om jag inte var förbi nämda butik den 18:e och då såg jag inga dylika skivor "Rutger", jag får ta en sväng imorgon. Tack för tipset! Quote
Mattias Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Här i stan tog man fram skivorna till årets cdrea. 39pix stycket men ingen mängdrabatt. Fanns en hel del att välja på, en packe finns hemma men är ej genomlyssnad... Trevligt med lite annorlunda musik också... tror man kan hitta en del nytt i detta /Mattias Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.