Jump to content

Rolig Historia


Guest mikael

Recommended Posts

en ganska så besynnerlig historia. Den handlade om ett par människor som inte fick sova ordentligt om nätterna. Anledningen till detta var att strax efter att deras grannar åkte på semerster så började en tupp gala med sådan kraft att hela huset skakade :o . Givetivis ringe då dessa människor efter polisen som efter ettt par turer dök upp tillsammans med en låsmed. När de kom in i det tomma hemmet upptäckte de till sin stora förvånad att ett par enorma högtalare stod ställda mot grannens angränsande rum. Cd-spelaren var programmerad så att den med jämna mellanrum spelade upp en ljudslinga med inspelat kuckeliku :D:D:D . Ja den första frågan som en "normal" människa ställer sig är väl varför grannen nu bar sig åt på detta sättet, medans jag förutom att få mig ett gott skratt istället undrade vad det var för märke på högtalarna :o:o:D:D:D .

Jajaj bara en liten rolig historia... Trevlig helg på er alla.

/Mikael

Link to comment
Share on other sites

en ganska så besynnerlig historia.  Den handlade om ett par människor som inte fick sova  ordentligt om nätterna. Anledningen till detta var att strax efter att deras grannar åkte på semerster så började en tupp gala med sådan kraft att hela huset skakade  :o . Givetivis ringe då dessa människor efter polisen som efter ettt par turer dök upp tillsammans med en låsmed. När de kom in i det tomma hemmet upptäckte de till sin stora förvånad att ett par enorma högtalare stod ställda mot grannens angränsande rum. Cd-spelaren var programmerad så att den med jämna mellanrum spelade upp en ljudslinga med inspelat kuckeliku  :D  :D  :D . Ja den första frågan som en "normal" människa ställer sig är väl varför grannen nu bar sig åt på detta sättet, medans jag förutom att få mig ett gott skratt istället undrade vad det var för märke på högtalarna  :o  :o  :D  :D  :D .

Jajaj bara en liten rolig historia... Trevlig helg på er alla.

/Mikael

:D:D

Eller om högtalare rent av spelas in bäst med ljus kuckilikuande? Kanske är PAD's skiva helt ute? Bondgård 2005 är det som gäller vid inspelning av hifi numera!

:D

Link to comment
Share on other sites

vad tycker ni om den här då..... :?:

En svensk sitter och äter frukost på ett kafé.

Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.

Ouppfostrat inleder norrmannen: "Äter Ni svenskar hela brödet?"

Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar: "Ja, naturligtvis!".

Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger: "Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet.

Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige."

Norrmannen frågar vidare: "Äter Ni marmelad till brödet också?" Svensken svarar lätt irriterad: "Ja, naturligtvis".

Medan norrmannen ljudligt tuggar tuggummi, säger han: "Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost.

Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige."

Nu blir det svenskens tur att fråga: "Säg mig en sak, har Ni sex i Norge?"

Norrmannen ler och svarar: "Ja, naturligtvis har vi sex."

Svensken lutar sig över bordet och frågar:"Vad gör Ni med kondomerna efter att Ni använt dem?"

"Vi kastar dem!", Svarar norrmannnen. Nu börjar svensken le...

Sedan säger han: "Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container,bearbetar dem,

smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi."

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Grannar kan vara rätt härliga ibland :diss:

I somras när jag jobbade en helg passade grannarna på att lira techno och discomusik hela natten. Om man bad dem skruva ned, gjorde de det - en stund. Sedan var det fullt ös igen. Ringde man sedan störningsjouren, hade grannarna igång en polisradio och kunde se till att allt var tyst och stilla när störningsjouren kom och ringde på. När störningsjouren konstaterat att det inte alls var någon hög musik i lägenheten och åkt sin väg var det fullt ös igen - hela natten.

När jag steg upp vid femtiden för att ge mig iväg till mitt nio timmar långa arbetspass funderade jag på att ploppa in det mest konstnärligt disharmoniska från min skivsamling - eller möjligtvis en CD-avspelning av min gamla stenkaka med "Den skrattande polisen" sjungen och skrikskrattad av Ove Flodin. Naturligtvis med repeat inkopplat, och med högtalarna riktade mot grannarnas väggar - och HÖG volym. :evil:

Varför gjorde jag inte det? Varför är man så väluppfostrad?

Nå, grannarna har flyttat nu tack och lov. :)

MVH Björn J.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...