Jump to content

En visit hos Akkelis

Recommended Posts

On 2020-08-26 at 10:49, thli72 said:

Ni lyssnade inte på Magico A3? det är ändå ett rätt stort hopp i pengar upp till A5

Frågan är väl egentligen vad A5 kan som inte A3 klarar. . .men sen A1 med en bra sub :) Det är nog den vägen JAG skulle ta

@thli72 Idag fick jag lyssnat en stund på A3 tillsammans med Chord elektronik. Dock i ett annat rum och med lillebror i samma serie av slutsteg. Detta gav mig exakt samma känsla av att gänget på Akkelis har hittat en makalöst fin matchning av elektronik och högtalare. 

Det lirade förbaskat trevligt. Även riktigt jädra kul att bli motbevisad vad gäller Magico, och detta fabrikat seglar genast upp bland personliga favoriter.

• Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blev smått kär i denna svarv från Thorens, enbart baserat på utseendet  

Vart ett par svängar hos Akkelis det senaste och idag passade jag på att ta med kameran för att kunna dela med mig av ett litet virtuellt besök.    

Spelade många låtar som gått flitigt här hemma under senaste tiden och där ingår flera spår och album som inte direkt är polerade, utan rätt tuffa i sin framtoning. Inkl ett antal live-plattor som när

Posted Images

25 minutes ago, zood said:

@thli72 Idag fick jag lyssnat en stund på A3 tillsammans med Chord elektronik. Dock i ett annat rum och med lillebror i samma serie av slutsteg. Detta gav mig exakt samma känsla av att gänget på Akkelis har hittat en makalöst fin matchning av elektronik och högtalare. 

Det lirade förbaskat trevligt. Även riktigt jädra kul att bli motbevisad vad gäller Magico, och detta fabrikat seglar genast upp bland personliga favoriter.

Kul, det känns som A3 är "klippet" i serien rent ekonomisk. .kanske till o med klippet i hela Magico sortimentet 

Prishoppet A3 - S3 - M2 är ganska extremt trots liknande driver uppsättning ( S3 har dock större basar )

Hur mycket gör "lådan" egentligen som motiverar över 600k mellan A3 och M2?

50 minutes ago, thli72 said:

Kul, det känns som A3 är "klippet" i serien rent ekonomisk. .kanske till o med klippet i hela Magico sortimentet 

Prishoppet A3 - S3 - M2 är ganska extremt trots liknande driver uppsättning ( S3 har dock större basar )

Hur mycket gör "lådan" egentligen som motiverar över 600k mellan A3 och M2?

Kan mycket väl vara så att A3 är absolut sweetspot i modellprogrammet. Brukar ju alltid finnas en sådan modell oavsett vad man talar om för prylar, typ.

Sedan kan garanterat olika modeller lämpa sig bättre o sämre ändå beroende på storlek/utformning av rum osv. 

Den gav helt klart mersmak den där A3.

O Chord Electronics med för den delen...

22 minutes ago, thli72 said:

Chord är fina o designen är lite kul. . jag va nära att köpa en DAVE men avsaknaden av balanserad hörlursutgång och om jag skall vara ärlig så blev jag rätt sur på att "benen" kostar 20.000:- extra!?! . .Så det blev en Bartok för mig

Diggar designen mer o mer. Ja jädrar, kostsamma ben.

Bartok skojar man inte heller bort😛

Rent designmässigt tror jag Bartok och Magicos A-serie skulle passa perfekt. . båda har det lite "block" aktiga aluminium looken . . Bartok känns nästan som den vore i solid Aluminium när man knackar på den. . Magico har samma känsla

Magico A1 ligger högt på "vill ha" listan just nu. . .får se vad hösten bjuder på 

Edited by thli72
16 minutes ago, thli72 said:

Rent designmässigt tror jag Bartok och Magicos A-serie skulle passa perfekt. . båda har det lite "block" aktiga aluminium looken . . Bartok känns nästan som den vore i solid Aluminium när man knackar på den. . Magico har samma känsla

Magico A1 ligger högt på "vill ha" listan just nu. . .får se vad hösten bjuder på 

Håller med dig där, som skapta för varandra ju.

A1 är näst på tur att få en dedikerad sittning. Den har alltid visat på att den har kvaliteter och jag är personligen lite svag för riktigt bra stativare.

Tror du kan ha en riktigt intressant höst att se fram emot. O den är ju här imorrn, typ😁

1 hour ago, Matrixen said:

Tror det var A3 som jag testlyssnade min "nya elektonik" genom. Mycket trevlig. Nån gång skall jag väl samla kraft och lägga upp nån bild:blush: Det är ju snart ett år sedan.

Ett år borde vara gränsen för vad man kan vänta med att lägga upp bilder vid en förändring. Annars bli utslängd från forumet;-) Ser fram emot att få ta del av vad du har hittat på. Övertygad om att du fått till något riktigt bra! Kanske t.o.m. läge för ett hemma hos vad det lider. (Hos varandra)

1 hour ago, Matrixen said:

Fint reportage!

Tusen tack 😊