zood 458 Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 On 2020-08-26 at 10:49, thli72 said: Ni lyssnade inte på Magico A3? det är ändå ett rätt stort hopp i pengar upp till A5 Frågan är väl egentligen vad A5 kan som inte A3 klarar. . .men sen A1 med en bra sub Det är nog den vägen JAG skulle ta @thli72 Idag fick jag lyssnat en stund på A3 tillsammans med Chord elektronik. Dock i ett annat rum och med lillebror i samma serie av slutsteg. Detta gav mig exakt samma känsla av att gänget på Akkelis har hittat en makalöst fin matchning av elektronik och högtalare. Det lirade förbaskat trevligt. Även riktigt jädra kul att bli motbevisad vad gäller Magico, och detta fabrikat seglar genast upp bland personliga favoriter. plind 1 Quote Link to post Share on other sites
thli72 165 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 25 minutes ago, zood said: @thli72 Idag fick jag lyssnat en stund på A3 tillsammans med Chord elektronik. Dock i ett annat rum och med lillebror i samma serie av slutsteg. Detta gav mig exakt samma känsla av att gänget på Akkelis har hittat en makalöst fin matchning av elektronik och högtalare. Det lirade förbaskat trevligt. Även riktigt jädra kul att bli motbevisad vad gäller Magico, och detta fabrikat seglar genast upp bland personliga favoriter. Kul, det känns som A3 är "klippet" i serien rent ekonomisk. .kanske till o med klippet i hela Magico sortimentet Prishoppet A3 - S3 - M2 är ganska extremt trots liknande driver uppsättning ( S3 har dock större basar ) Hur mycket gör "lådan" egentligen som motiverar över 600k mellan A3 och M2? zood 1 Quote Link to post Share on other sites
zood 458 Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 50 minutes ago, thli72 said: Kul, det känns som A3 är "klippet" i serien rent ekonomisk. .kanske till o med klippet i hela Magico sortimentet Prishoppet A3 - S3 - M2 är ganska extremt trots liknande driver uppsättning ( S3 har dock större basar ) Hur mycket gör "lådan" egentligen som motiverar över 600k mellan A3 och M2? Kan mycket väl vara så att A3 är absolut sweetspot i modellprogrammet. Brukar ju alltid finnas en sådan modell oavsett vad man talar om för prylar, typ. Sedan kan garanterat olika modeller lämpa sig bättre o sämre ändå beroende på storlek/utformning av rum osv. Den gav helt klart mersmak den där A3. O Chord Electronics med för den delen... Quote Link to post Share on other sites
thli72 165 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Chord är fina o designen är lite kul. . jag va nära att köpa en DAVE men avsaknaden av balanserad hörlursutgång och om jag skall vara ärlig så blev jag rätt sur på att "benen" kostar 20.000:- extra!?! . .Så det blev en Bartok för mig Quote Link to post Share on other sites
zood 458 Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 22 minutes ago, thli72 said: Chord är fina o designen är lite kul. . jag va nära att köpa en DAVE men avsaknaden av balanserad hörlursutgång och om jag skall vara ärlig så blev jag rätt sur på att "benen" kostar 20.000:- extra!?! . .Så det blev en Bartok för mig Diggar designen mer o mer. Ja jädrar, kostsamma ben. Bartok skojar man inte heller bort😛 Quote Link to post Share on other sites
thli72 165 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 (edited) Rent designmässigt tror jag Bartok och Magicos A-serie skulle passa perfekt. . båda har det lite "block" aktiga aluminium looken . . Bartok känns nästan som den vore i solid Aluminium när man knackar på den. . Magico har samma känsla Magico A1 ligger högt på "vill ha" listan just nu. . .får se vad hösten bjuder på Edited August 28, 2020 by thli72 Quote Link to post Share on other sites
zood 458 Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 16 minutes ago, thli72 said: Rent designmässigt tror jag Bartok och Magicos A-serie skulle passa perfekt. . båda har det lite "block" aktiga aluminium looken . . Bartok känns nästan som den vore i solid Aluminium när man knackar på den. . Magico har samma känsla Magico A1 ligger högt på "vill ha" listan just nu. . .får se vad hösten bjuder på Håller med dig där, som skapta för varandra ju. A1 är näst på tur att få en dedikerad sittning. Den har alltid visat på att den har kvaliteter och jag är personligen lite svag för riktigt bra stativare. Tror du kan ha en riktigt intressant höst att se fram emot. O den är ju här imorrn, typ😁 Quote Link to post Share on other sites
Simon76 242 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Magicos A-serie är verkligen trevliga, du borde väl nästan få ett par gratis för det här snygga reportaget @zood? Quote Link to post Share on other sites
zood 458 Posted August 29, 2020 Author Share Posted August 29, 2020 9 hours ago, Simon76 said: Magicos A-serie är verkligen trevliga, du borde väl nästan få ett par gratis för det här snygga reportaget @zood? Haha, nu när du säger det så låter det faktiskt helt rimligt O tack:-) plind 1 Quote Link to post Share on other sites
Matrixen 19 Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 Tror det var A3 som jag testlyssnade min "nya elektonik" genom. Mycket trevlig. Nån gång skall jag väl samla kraft och lägga upp nån bild Det är ju snart ett år sedan. Kristian 1 Quote Link to post Share on other sites
Matrixen 19 Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 Fint reportage! Quote Link to post Share on other sites
zood 458 Posted August 29, 2020 Author Share Posted August 29, 2020 1 hour ago, Matrixen said: Tror det var A3 som jag testlyssnade min "nya elektonik" genom. Mycket trevlig. Nån gång skall jag väl samla kraft och lägga upp nån bild Det är ju snart ett år sedan. Ett år borde vara gränsen för vad man kan vänta med att lägga upp bilder vid en förändring. Annars bli utslängd från forumet;-) Ser fram emot att få ta del av vad du har hittat på. Övertygad om att du fått till något riktigt bra! Kanske t.o.m. läge för ett hemma hos vad det lider. (Hos varandra) 1 hour ago, Matrixen said: Fint reportage! Tusen tack 😊 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts