AudioPega

Strömkablar och strömrenare

Recommended Posts

Hej

Har ett Voltex SP 390J/S strömrenare block med Supra LORAD kabel till. Dock behöver jag byta ut kabel mot en längre (2m).

Har standard (svarta lakrits snören) till min Audionet ART V2 och mina Vincent PHO-8.

I Karlstad finns butiker som säljer Supra, QED, ISOTEK och AudioQuest. I Örebro Transparent.

Vad jag behöver är alltså 2st strömkablar, varav en som är 2m (räcker då till vägguttag).

Kasta Supra kabeln eller användas till Audionet eller Vincent?

Kasta Voltex och köpa ??

Tar tacksamt emot erfarenhet av dessa märken.

MVH
Peter

Hej.

Jag har ett antal Transparent Audio och är nöjd med dessa. Det enda negativa med Transparent är att de är ganska "styva". Tex Shunyatas kablar är mycket mjukare.

När det gäller kablar så tycker jag att det är klockrent att titta på begagnatmarknaden. Många affärer har ju även demokablar som de säljer till bättre pris.

Mitt tips är att köpa kablar av ett känt märke, då är det mycket lättare att sälja dessa vidare.

//Tyking.

På mina tidigare Audionet grejer använde jag Cardas Golden Reference strömkablar, dom er inte billiga, men har hittat en bra o prisvärd kabel i Supra SPC

mvh

Finner inga jämförelse tester av strömkablar någonstans. Svårt att gå in och läsa alla utmärkelser som några kabeltillverkare får och kunna utvärdera det mot andra tillverkares utmärkelser :-).

Som exempel så får jag en begagnad Shunyata strömkabel för en ny Isotek EVO3 Sequel strömkabel (C-15). Supra SPC är med sina 775kr (2m) väldigt mycket billigare :-).

MVH
Peter