Jump to content

Recommended Posts

Fantastisk story!

Nästan varje mening innehåller ett eget ämne värt att utveckla.

Konceptet att försöka integrera rummet i stället för att reglera är spännande.

Att inte betrakta rummet som åtskilt utan som en förlängning av högtalarna.

Posted (edited)

Det var verkligen en annorlunda musikupplevelse. Enorm energi jämfört med allt annat jag hört, är väl det första jag tänker på när jag minns tillbaka. Samtidigt lät systemet oförskämt bra på det mesta vill jag minnas. Närvaro, stereoperspektiv, m.m. Det var alltså en mycket trevlig hifi-upplevelse. Inget för stormarknaden dock ;).

Det var Naqref som släpade med mig till hornen. Han tyckte nog att jag behövde en ny referensupplevelse. Det var väl på den där tiden då Carlssonuppgraderingar av 70-talsserien var som mest populära i mina hemtrakter. Man var väl lite Carlssonblind på den tiden. Saknar fortfarande OA52.2orna dock, och håller koll på blocket om något fint ex skulle dyka upp.

Ett liknande hornsystem är tyvärr ouppnåeligt. Det är dessutom få förunnat att ha fått höra något liknande. Jag är tacksam för upplevelsen. Tack Naqref och tack till ägaren av systemet! :) Makalöst var det!

Jag blev faktiskt även kontaktad av... tror det var SVT eller TV4 som ville göra ett reportage. Jag hade dock lovat anonymitet till ägaren, men förmedlade intresset till Naqref. Jag vet inte om det blev någonting av det. Det hade varit kul att se.

Edited by Ranefjord