Jump to content

Euphonia back in business


calle_jr

Recommended Posts

 

Alla aktiva medlemmar har märkt att Euphonia inte har gått att besöka de senaste dagarna :blackeye:

En del kanske undrar varför, och här är en kort förklaring. 

 

De som levererar hårdvaran till Euphonia har under drygt ett års tid genomfört en succesiv migrering av sina kunders webbhotell till en annan plattform med högre säkerhet och bättre prestanda.

Vi har känt till detta men vi har inte fått besked om när denna migrering ska ske för just Euphonia-Audioforum.se.

Den inträffade för en vecka sedan och allt gick bra.

Dock fanns det ett antal omdirigeringar kvar i konfigurationsfiler till vår databas som ställde till det rejält. Så pass att rullgardinen gick ner totalt, vilket även gällde åtkomst till vår admin kontrollpanel för server och systeminställningar för forummjukvaran.

När vi väl fick access till servern kunde vi själva lokalisera felen, men vi beslutade att invänta vår it-support för att genomföra tester och ändringar vilket skedde först idag.

 

En ljuspunkt i detta är att vi nu kan uppgradera mjukvaran till forumet. Detta har inte gått att utföra tidigare just på grund av befintlig serverplattform.

Vi hoppas därmed att en del konstigheter blir fixade, och att kanske även tex bildhantering har förbättrats. 

 

Vi kan inte vara säkra på att allt är fixat, så om något verkar konstigt får det gärna rapporteras i denna tråd eller via pm.

 

Tack för tålamodet!

 

//Admin

 

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jag svara också! (Med en annan padda) Spännande? Det är samma iPadOS på dem...

Jag provar väl att ladda upp en bild och se om jag kan storleksändra och högerjustera den också!CD086AD7-91C8-4036-9539-EAEAFE9EA488.thumb.jpeg.52908df9e791dad064ee6cedc920bdf7.jpeg


Jamän? Det funkar! :)


(Bilden är från en av de större bok- och skivhandlarna i Rom)

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, octavia rs said:

saknar jag nog Euphonia mest när det inte är tillgängligt

Jag kom att tänka på Simon Gärdenfors, som sa;

"De säger att man ska fokusera på det man har i stället för det man inte har. Så jag tänker på att jag har stora skulder i stället för att fokusera på att jag inte har något jobb"

 

Link to comment
Share on other sites

En titt på Euphonia har tillhört min dagliga rutin under många år och jag saknade verkligen den lilla stunden under stilleståndet.

Det är förvisso inte så ofta som jag läser/följer några trådar här längre, men en snabbtitt på rubrikerna unnar jag mig ändå varje dag. 
Helt plötsligt avhandlas ett ämne som intresserar mig och det vill jag ju inte riskera att missa.

Jag vill därför skicka ett stort tack till alla er som jobbar i det fördolda med att hålla maskineriet igång. :77:

 

/PEO

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...