Mattias Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Ett litet "skivshoppingtips" På Mega vid plattan i vår huvudstad har man nu ett tag haft mängdrabatt för skivinköp då man handlar fler cd än en. http://www.megastore.se Det är en kampanj som pågår. Köper man 2 skivor drar man av 10 kr per skiva. Köper man 3 eller fler dras 20kr av per skiva och det blir ju 60 kr vid köp av 3st. Så köper man 9st får man en gratis, kanske man kan säga :clown: I affärn finns ett rikt utbud i blandade gengres.... gillar man klassiskt, då finns det mycket! Dessutom rikligt med sacd Via deras sajt kan man handla till fördelaktiga priser, ser nästan ut som priserna motsvarar efter "dragen rabatt" enligt exemplet ovan, det är ju trevligt Har sett detta tidigare men poletten ramlade inte ner förrens i helgen och nu vill jag bara delge er alla detta... /Mattias Quote
eliot Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Det kan bli Mega-dyrt Tack för tipset, Eliot Quote
Bravo Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Tack föt tipset, även om ekonomin inte hämtat sig efter tomten än. Quote
K-man Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Hmmm...Bravo...har du delad ekonomi med Tomten? \\K-man Quote
Mattias Posted February 17, 2005 Author Posted February 17, 2005 Det är nog tur att man inte bor för nära sådana affärer. Det skulle ruinera en... Iofs när man hittar ett guldställe som detta så blir det en del massinköp, har jag noterat. /Mattias Quote
Guest Zalve Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Priserna på SACD kändes inte som de var SÅ attraktiva. 325:- för en SACD Quote
Mattias Posted February 18, 2005 Author Posted February 18, 2005 Zalve, nu har tittat på Patricia Barber tror jag, det är en Mobile Fidelity i SACD. En sån skiva kan ju kosta en del i Svea, men kolla andra oxå /Mattias Quote
Rutger Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Trevligt att man kan möta även bra priser på Mega. Annars vill jag mana till viss försiktighet vad gäller Mega. Jag har ertappat dem flera gånger med att sätta fullpris på CD som tillhör midprice-serier. Senaste fallet var Chandos Historical. 350:- för en dubbel som kostade motsvarande 154:- i UK. Mitt påpekande hade ingen verkan. Jag mailade svenska distributören som svarade att butikerna väljer själva vilka priser de sätter. Quote
plundin™ Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Annars vill jag mana till viss försiktighet vad gäller Mega. Jag har ertappat dem flera gånger med att sätta fullpris på CD som tillhör midprice-serier. Senaste fallet var Chandos Historical. 350:- för en dubbel som kostade motsvarande 154:- i UK. Mitt påpekande hade ingen verkan. Jag mailade svenska distributören som svarade att butikerna väljer själva vilka priser de sätter.... JAg var påväg att tidigare skriva om en liknande erfarenhet med MEGA, men bestämde mej för att avstå ifrån att addera nått negativt. Hur som helst kan jag understryka Rutgers försiktighetsvarning. Det lönar sig alltid att kolla runt oavsett vilken butik man favoriserar! /ptr Quote
Mattias Posted February 18, 2005 Author Posted February 18, 2005 Lönar sig att ha lite koll mao. Sunt! /Mattias Quote
K-man Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Ja, det brukar alltid vara så....då jag vi dbestälnningar kollar igenom ett tjugtol skivor på typ Ginza och CDON så brukar hälften vara billigast på CDON och hälften på Ginza...ofta inga små skillnader....en fullpris-skiva på ena stället kan "kastas" ut för 79 och ibland 49 på andra osv....inte alls ovanligt... \\K-man Quote
Timbre™ Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Även om det är prisvärt och behändigt att handla musik på Internet så finns det en kraftig nackdel och det är trasiga, spruckna och repade CD-askar... Ibland får man nästan för sig att skivan är begagnad och CDON tar priset när det gäller vårdslöst behandlade skivfodral. Quote
plundin™ Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Ibland får man nästan för sig att skivan är begagnad och CDON tar priset när det gäller vårdslöst behandlade skivfodral. <{POST_SNAPBACK}> Sånnt går ju att ersätta även om det är tråkigt, det enda ställe jag beställt från via internet som har vart 100procentiga när det gäller leveranser utan trasiga askar är japanska HMV... alla dess kasserade boxar visar ju att branchen valt fel förpackningsmaterial för CDskivor! /ptr Quote
Timbre™ Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Elusive Disc har endast skickat obrutna askar och jag föredrar den amerikanska/japanska stilen med inplastade fodral. Då känns det att man får vad man betalar för. Quote
K-man Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Hmm...jag har nog haft tur då, har bara fått en trasig ask en enda gång, och då ringde jag och sa det....det kom ett par nya med posten någon dag senare.... ....en gång fick jag en ask utan skiva...samma sak där...ringde och det kom en skiva dagen efter... \\K-man Quote
Mattias Posted February 19, 2005 Author Posted February 19, 2005 Gillar inte heller cdons klena förpackningar. Tur att man kan få nya fodral när detta inträffar. Vad det gäller sacd, så får man skicka tillbaka skivan och så skickar de en ny. Det är ju bra, men ack så mycket strul och extrajobb! Antar att man jagar kostnader även där och att det är därför man inte satsar på bättre förpackning. De brukar ju lasta in flera skivor i paketen där de ligger löst.... och skaver mot varandra, är då skivorna oskyddade blir det ju skavanker och med postens hantering är det inte svårt att förstå att de kan gå sönder. /Mattias Quote
K-man Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Jag har ju iofs historiskt mest köpt ifrån Ginza, och då har förpackningarna var helt OK. Det blir ju iofs en bra packe varje gång så då kanske de ligger lite bättre.. \\\K-man Quote
Bravo Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Du anar inte "K-man", du anar inte, jag är tomten, efter att ungarna lagt fram sina önskelistor blir jag alldeles matt. Ja vissa svenska bolags förmåga att ta ut fullpris för lågprisserier är irriterande, framförallt när det på skivans hemsida står att det är en speciell lågprisserie. Förpackningmaterialet är en historia för sig, hårdplastkonvoluten är värdelösa, är de inte trasiga vid leverensen så ramlar de ofelbart i golvet med likalydande resultat. Bäst är de i styv papp som dels tar mindre plats, dels är betydligt tåligare. Quote
Mattias Posted March 12, 2005 Author Posted March 12, 2005 Dags att lämna rapport från invigningsbeställningen. Den första beställningen har kommit hem. 10 dagars leveranstid. Man blir glad när man öppnar sådanahär paket, vilka godingar men vad är det där? En av skivorna har jag definitivt inte beställt och en av höjdpunkterna kom inte denna gång. Happ, dax att reklamera lite så får vi se hur det går. Trots detta kommer jag beställa mer från dem. /Mattias Quote
Guest Zalve Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 10 dar... Jag tror att min beställning gick iväg tidigt den 28'e och det står fortfarande att de jobbar på den,,, (blir 15 dar på måndag) Hoppas det innebär att de spelare in den Quote
Leif Eriksson Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Brukare beställa hos Red Trumpet, synnerligen välembalerat, och bra sortiment på audiofilutgåvor. Billigt att köpa frå USA numera. Svenska skivhandlare verkar inte vilja sälja skivor längre, man blir ju gråtfärdig när man gå till skivhugget numera. Quote
Timbre™ Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Ja, det är bara adressen som är sig lik i dessa dagar. USA- och Japanimporter köper man förmodligen bäst och billigast direkt. Quote
Kero Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Har varit en del i huvudstaden senaste tiden och jag har fastnat för Skivhuset en liten bit från sergelstorg. Mycket bättre priser än Mega och hyffsat utbud, vad jag upplevt ialla fall. Skulle inte nån av er skivfantomer kunna lägga in lite länkar på schyssta import sajter för "kvalitets musik" ? Quote
plundin™ Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Skulle inte nån av er skivfantomer kunna lägga in lite länkar på schyssta import sajter för "kvalitets musik" ? <{POST_SNAPBACK}> Du kan ju börja med att kolla dessa två trådar : Klassiska affärer på nätet! Skivbutiker för resande Det finns fler att hitta i andra trådar.. /ptr Quote
Recommended Posts