Jump to content

SÅLD! Strömrening: Purist Audio Design AC Extension LE


Apexorca

Recommended Posts

 

Purist Audio Design AC Extension LE

 

En av de bästa nätrenare/strömlister jag testat. Ökar transparens i systemet och lyfter fram små detaljer i ljudet riktigt bra. Positiv påverkan på anslaget, transienter och dynamik i de 5 system jag hört den i. 

 

Nyskick. 

Nypris ca 85.000kr

Mitt pris 38.000kr

 

 

AC Extension LE

 

_49U0996.jpg

 

_49U0998.jpg

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, calm said:

En liten nyfiken fråga @Apexorca, vad kör du istället för den sålda strömrenaren/strömfördelaren? Har inte hängt med riktigt på sistående så jag förmodar något från Nordost, eller?

 

Calm

Så  är det @calm. Tänkte flyttad PAD till jobbstereon, men det blev lite overkill i den miljön tycker jag.  Den såldes istället med en tår i ögonvrån. Ny lycklig ägare får ta del av dess förtjänster istället.

 

Har ju senate åren testat Nordost QRT produkter och märker att de är bra. Särskilt om man kopplar ihop dessa med varandra.

Extension LE ovan var grymt bra som "nätlist" den bästa jag testat,  men PAD har inte helheten och synergin som Nordost har och QRT-systemet är jättebra tycker jag.

Således jag kör bara Nordost nu. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Apexorca said:

Så  är det @calm. Tänkte flyttad PAD till jobbstereon, men det blev lite overkill i den miljön tycker jag.  Den såldes istället med en tår i ögonvrån. Ny lycklig ägare får ta del av dess förtjänster istället.

 

Har ju senate åren testat Nordost QRT produkter och märker att de är bra. Särskilt om man kopplar ihop dessa med varandra.

Extension LE ovan var grymt bra som "nätlist" den bästa jag testat,  men PAD har inte helheten och synergin som Nordost har och QRT-systemet är jättebra tycker jag.

Således jag kör bara Nordost nu. 

 

 

Då skall jag när tid gives läsa om den delen i ditt system. Misstänker att det finns att läsa i din långtidstråd. Misstänker också att det finns lyssningsvis gjorda jämförelser mellan de olika apparaterna i den delen.

För egen del är jag fortfarande mkt nöjd med min PS-Audio Powerplant. Strömförsörjningen har blivit en kvalitetsmässig icke-fråga som jag inte ens tänker på längre, men det går säkert att trimma ännu mer, med ännu fler burkar, kablar o.dyl. Men det råder köpstopp tills vidare på hifi-fronten och skönt är det.:)

Calm

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, calm said:

Då skall jag när tid gives läsa om den delen i ditt system. Misstänker att det finns att läsa i din långtidstråd. Misstänker också att det finns lyssningsvis gjorda jämförelser mellan de olika apparaterna i den delen.

För egen del är jag fortfarande mkt nöjd med min PS-Audio Powerplant. Strömförsörjningen har blivit en kvalitetsmässig icke-fråga som jag inte ens tänker på längre, men det går säkert att trimma ännu mer, med ännu fler burkar, kablar o.dyl. Men det råder köpstopp tills vidare på hifi-fronten och skönt är det.:)

Calm

@calm

Ja din Powerplant är nog grym. Har aldrig testat denna i mitt system. Vet inte om jag vågar? :NailBiting:

 

Du kan nog börja läsa vid denna post i min tråd även om det står lite innan också.

Nordost QRT Qkore test 

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...