Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsa,

Jeg planerer at bygge en skivspelare og er mycket interesserat av Base Technology's ide om vibrationsdæmpning.

Er der nogen som har erfarenheter med Base Technology's platformer ... er dom bra sammenlignat med f.eks. Disc of Silence.

Hur mjuk er fjedringen på Base Technology's platformer ... och hvilket material er fjedringen gjort av.

SATMIT

Posted

Hade en Base dvd förut, iof anpassad för lätta dvd-spelare... den bestod av två tunga (ca 4 kg/st) metallplattor med ganska mjuka gummi kuddar...

Kuddarna mellan plattorna upplevde jag som lite styvare än dom som hela plattformen vilade på... men det kan ju ha varit för att dom är tunnare.

• 4 years later...
Posted
Går det att köpa Base Technology i Sverige ?

Tänkte ha den under DVD-spelaren.

Jag tror att du är hänvisad till begagnat marknaden för att hitta några i över huvudet taget.

Enligt deras hemsida har det varit nyheter på gång men inget har hänt på snart ett år.

Jag skulle tror att deras grund idé byggde på blyfyllda plattformar, de för större tyngder, och dessa rimmar inte längre med dagens RoHS krav.

Kolla t.ex Hifimagasinet med jämna mellanrum så kanske du får napp :) ... eller varför inte lägga ut en köpes annons

på div hi-fi forum.