Jump to content

Karan lanserar ny serie


AlfaGTV

Recommended Posts

LINEaPSUa-FRONT-ANGLE-small-1024x682.jpg

Karan har nyligen lanserat en ny serie produkter med ett referensförsteg först ut, LINEa med tillhörande PSUa. Jag får väl räknas som "fan-boy" och eftersom Karan mig veterligen saknar representation i Sverige numera är det kanske OK att jag upprätthåller märkets närvaro? :)

 

Det här är inga billiga grejer direkt med ett pris strax norr om 300K om jag inte missförstått nåt. Det har varit ganska tyst länge från Milan Karan men försteget testades i senaste numret av Hifi+ (Inte tillgänglig online ännu) med gott renommé. Jag vet inte om Audiofreaks UK fortfarande distribuerar till Europa eller hur det fungerar men jag har förstått det som att det kanske är både en orsak till framgång och motgång med en färgstark distributör.

 

Hursom, affärspolitik åsido, tyckte jag den nya designen definitivt är ett kliv framåt och jag hade gärna provat detta i eget hem! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Perfect sense said:

Karan har en centraliserad distributör i Holland för hela Skandinavien numera. Vi representerar ännu Karan, men med viss passivitet i väntan på nya modeller där en eller två integrerade förstärkare vore toppen :).

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Ahum, du har skrivit så här på din sida, vilket fick mig att tro att ni lämnat märket?:
 

Quote

 Av olika anledningar så lämnar vi nu Karan till förmån för andra alternativ.

 

Oavsett, kul att höra att ni kvarstår som representanter! För mig är Karan både ljudmässigt och funktionsmässigt ett mycket bra alternativ. :)

Link to comment
Share on other sites

"It's complicated" :). Utmaningen framför alla andra med Karan är distributionsvägarna, där man har två centraliserade distributörer/agenter vilka konkurrerar med varandra (?!) i Europa i kombination med ett antal lokala. Sen så har vi Audiofreaks UK som är en helt egen historia... Detta har ställt till med mycket strul. Utöver det så har man haft ett något insomnat sortiment vilket har gjort både tillverkaren och produkterna något svala under senare år. Det återstår att se var denna nysatsning tar vägen och vad den kommer att resultera i.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...