Jump to content

Ovanligt lyckade nyispelningar


mabron

Recommended Posts

Mitt bidrag blir ....

Simon & Garfunkels The Sound of Silence framfört av Disturbed från albumet Immortalized.

David Bowies The Man who Sold the World framfört av Nirvana från albumet MTV Unplugged in New York.

Edited by minoman
Lagt till album namn samt Nirvana
Link to comment
Share on other sites

On 2020-02-29 at 10:48, AlfaGTV said:

Många som försökt göra en cover på denna brillianta låt av Trent Reznor, få har spikat den!

En är denne, J Cash!

https://open.qobuz.com/track/33839468

 

För de som inte vill klicka sig vidare eller har andra streamingtjänster är det Hurt jag menar, i Johnny Cash tolkning från American Recordings IV

Jo, den är väldigt bra. Dock tycker jag att Rick Rubin gjort ett ännu sämre jobb än brukligt, ljudet är helt enkelt bedrövligt, främst mot slutet av låten. Men det kanske jag är ensam om att tycka? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bfjohansson said:

Jo, den är väldigt bra. Dock tycker jag att Rick Rubin gjort ett ännu sämre jobb än brukligt, ljudet är helt enkelt bedrövligt, främst mot slutet av låten. Men det kanske jag är ensam om att tycka? 

Nä, jag kan hålla med. Jag hör det som överstyrning med klippning som följd... På min vinyl är det liknande, men många puppor/svarvar tonar ned såna effekter på nåt sätt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...