mabron Posted February 29, 2020 Posted February 29, 2020 Tänkte en tråd med bra exempel på covers eller nyinspelningar av låtar kunde vara intressant.? Börjar med dessa Five long years =bluesstandard som här fått en helt ny dimension här med Kim Wilson calle_jr 1 Quote
mabron Posted February 29, 2020 Author Posted February 29, 2020 Alltid inom mig med Totta (text av Dan Hylander) = Always on my mind , mest känd med Elvis och Willy Nelson Quote
mabron Posted February 29, 2020 Author Posted February 29, 2020 Eller Get Rhythm med Ry Cooder Jonny Cash-låt (finns även en cover på "All shook up "på detta album Quote
AlfaGTV Posted February 29, 2020 Posted February 29, 2020 Många som försökt göra en cover på denna brillianta låt av Trent Reznor, få har spikat den! En är denne, J Cash! https://open.qobuz.com/track/33839468 För de som inte vill klicka sig vidare eller har andra streamingtjänster är det Hurt jag menar, i Johnny Cash tolkning från American Recordings IV Lasse 1 Quote
minoman Posted February 29, 2020 Posted February 29, 2020 (edited) Mitt bidrag blir .... Simon & Garfunkels The Sound of Silence framfört av Disturbed från albumet Immortalized. David Bowies The Man who Sold the World framfört av Nirvana från albumet MTV Unplugged in New York. Edited February 29, 2020 by minoman Lagt till album namn samt Nirvana AlfaGTV 1 Quote
torbjorn Posted February 29, 2020 Posted February 29, 2020 Golden Palominos plays Little Feat's I've Been the One Tycker denna version är bättre än orginalet. calle_jr 1 Quote
fredrik Posted March 1, 2020 Posted March 1, 2020 On 2020-02-29 at 10:48, AlfaGTV said: Många som försökt göra en cover på denna brillianta låt av Trent Reznor, få har spikat den! En är denne, J Cash! https://open.qobuz.com/track/33839468 För de som inte vill klicka sig vidare eller har andra streamingtjänster är det Hurt jag menar, i Johnny Cash tolkning från American Recordings IV Jo, den är väldigt bra. Dock tycker jag att Rick Rubin gjort ett ännu sämre jobb än brukligt, ljudet är helt enkelt bedrövligt, främst mot slutet av låten. Men det kanske jag är ensam om att tycka? Quote
AlfaGTV Posted March 1, 2020 Posted March 1, 2020 2 hours ago, bfjohansson said: Jo, den är väldigt bra. Dock tycker jag att Rick Rubin gjort ett ännu sämre jobb än brukligt, ljudet är helt enkelt bedrövligt, främst mot slutet av låten. Men det kanske jag är ensam om att tycka? Nä, jag kan hålla med. Jag hör det som överstyrning med klippning som följd... På min vinyl är det liknande, men många puppor/svarvar tonar ned såna effekter på nåt sätt. Quote
lindvall Posted March 21, 2020 Posted March 21, 2020 En klassiker som fick tiden att stå stilla på Arkenmässan 2004 i rummet där Ocellias högtalare demades är M. Wards tolkning av Bowie's "Lets Dance". En långsam variant, men väldigt bra i mina öron om man är på rätt humör. calle_jr 1 Quote
Bolstad Posted March 21, 2020 Posted March 21, 2020 Bonnie Dobbson har skrivit denna någon gång tidigt 60 tal. Greatfull dead och Nazareth har gjort sina covers men för mig så är det denna gruppen som gjort den absolut bästa varianten. Govinda 1 Quote
dlundh Posted June 25, 2020 Posted June 25, 2020 Savlonics version av Pet Shop Boys gamla slagdänga Rent fick jag tips om nyligen och gillar väldigt mycket. Precis rätt blandning av ironi och kall 80-talsstämning. Quote
calle_jr Posted June 26, 2020 Posted June 26, 2020 John Hicks porträtt av tiden med Art Blakey och Lee Morgan; Quote
mabron Posted October 4, 2023 Author Posted October 4, 2023 Fleetwood Mac/Stevie Nicks calle_jr and AlfaGTV 2 Quote
torbjorn Posted Tuesday at 18:08 Posted Tuesday at 18:08 Visserligen live men det blir ju inte sämre av det. Robert Fripps gitarr både här och på Bowies original.Såg dem under samma turné här i Stockholm och de spelade Heroes som extranummer. Mycket bra konsert! Shamrock 1 Quote
Recommended Posts