Jump to content

iFi Audio iPowerX

Recommended Posts

Active beats passive

iPower X uses our latest Active Noise Cancellation 2 (ANC2) technology to cancel all incoming EMI/RFI noise. This technology is, in principle, similar to how active noise-cancelling headphones work. The intelligent circuit inside of the iPower X measures the signal coming from the mains and injects an identical wave of the opposite-phase. The result - the initial wave and its mirror reflection interfere destructively cancelling out all noise pollution.

16 hours ago, Svanteborg said:

Intressant! Skulle kunna tänka mig att ersätta ett antal gamla väggbulor med något sånt här, men är de ställbara i Volttal eller får man köpa några olika beroende på vad man ska driva?

Instämmer med ovan om mer tekniska data.

Fråga: Är dessa kompatibla med  Lite-Lock (XXXXkr) och C-Lock (XXXXkr)?

1 hour ago, figge said:

Vad är det du inte förstår?

MatsT och figge, jag vill hemskt gärna svara och kanske utveckla min fråga, men jag måste fråga en moderator om det är ok att jag gör det, då mina inlägg kan misstolkas å det grövsta och väcka "ont blod"!

Moderator, får jag?

9 hours ago, Amatören said:

Instämmer med ovan om mer tekniska data.

Fråga: Är dessa kompatibla med  Lite-Lock (XXXXkr) och C-Lock (XXXXkr)?

3 hours ago, Amatören said:

MatsT och figge, jag vill hemskt gärna svara och kanske utveckla min fråga, men jag måste fråga en moderator om det är ok att jag gör det, då mina inlägg kan misstolkas å det grövsta och väcka "ont blod"!

Moderator, får jag?

Har du problem?

Det brukar råda en väldigt positiv och omtänksam stämning på detta forum, tycker jag. Forumet brukar vara fritt från s k troll, som stör i trådar i stället för att föra dem framåt som trådskaparen naturligtvis vill. Vem som helst har rättighet att ställa frågor, vad jag har erfarit. Den som får frågan (medlem eller moderator) har sedan naturligtvis rättighet att avgöra om han/hon ska svara. Om man inte får ett svar kan man kanske fundera på vad det beror på....:39:

För er som önskar veta mer om iPower X så finns det en hel del info på deras hemsida: https://ifi-audio.com/products/ipowerx/ 

Nej, tyvärr. Den är inte justerbar i spänning utan man får köpa fasta spänningar på 5, 9, 12 eller 15V DC.

Behöver någon andra DC-spänningar så rekommenderar jag istället produkten DC iPurifier som anpassar sig själv efter inkommande spänning och klarar upp till 24V DC och upp till 80W i effekt.