Transient Design Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 (edited) Då många har frågat efter en större och starkare nätdel från iFi så lanserar de nu nya iPowerX. 1090kr till kund. Edited February 28, 2020 by Transient Design Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Helt ny design från grunden upp och mycket kraftigare byggd än tidigare iPower med större och bättre komponenter. Och de har lyckats göra den ännu något tystare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Active beats passive iPower X uses our latest Active Noise Cancellation 2 (ANC2) technology to cancel all incoming EMI/RFI noise. This technology is, in principle, similar to how active noise-cancelling headphones work. The intelligent circuit inside of the iPower X measures the signal coming from the mains and injects an identical wave of the opposite-phase. The result - the initial wave and its mirror reflection interfere destructively cancelling out all noise pollution. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 (edited) Finns på lager i Sverige i mitten av Mars och säljs av "alla" Hifi-butiker. Edited February 28, 2020 by Transient Design Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svanteborg Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 Intressant! Skulle kunna tänka mig att ersätta ett antal gamla väggbulor med något sånt här, men är de ställbara i Volttal eller får man köpa några olika beroende på vad man ska driva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amatören Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 16 hours ago, Svanteborg said: Intressant! Skulle kunna tänka mig att ersätta ett antal gamla väggbulor med något sånt här, men är de ställbara i Volttal eller får man köpa några olika beroende på vad man ska driva? Instämmer med ovan om mer tekniska data. Fråga: Är dessa kompatibla med Lite-Lock (XXXXkr) och C-Lock (XXXXkr)? sprudel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsT Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 2 hours ago, Amatören said: Instämmer med ovan om mer tekniska data. Fråga: Är dessa kompatibla med Lite-Lock (XXXXkr) och C-Lock (XXXXkr)? Varför trollar du? figge and Amatören 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 4 hours ago, Amatören said: Instämmer med ovan om mer tekniska data. Fråga: Är dessa kompatibla med Lite-Lock (XXXXkr) och C-Lock (XXXXkr)? Vad är det du inte förstår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amatören Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 1 hour ago, figge said: Vad är det du inte förstår? MatsT och figge, jag vill hemskt gärna svara och kanske utveckla min fråga, men jag måste fråga en moderator om det är ok att jag gör det, då mina inlägg kan misstolkas å det grövsta och väcka "ont blod"! Moderator, får jag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Nu är jag ingen moderator, dock gäller detta för alla: Är man sedan åtminstone någorlunda hövlig så kan man alltid diskutera allt. Nåväl, så borde det fungera. Ha en bra kväll på er alla musikvänner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprudel Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 9 hours ago, Amatören said: Instämmer med ovan om mer tekniska data. Fråga: Är dessa kompatibla med Lite-Lock (XXXXkr) och C-Lock (XXXXkr)? 3 hours ago, Amatören said: MatsT och figge, jag vill hemskt gärna svara och kanske utveckla min fråga, men jag måste fråga en moderator om det är ok att jag gör det, då mina inlägg kan misstolkas å det grövsta och väcka "ont blod"! Moderator, får jag? Har du problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Det brukar råda en väldigt positiv och omtänksam stämning på detta forum, tycker jag. Forumet brukar vara fritt från s k troll, som stör i trådar i stället för att föra dem framåt som trådskaparen naturligtvis vill. Vem som helst har rättighet att ställa frågor, vad jag har erfarit. Den som får frågan (medlem eller moderator) har sedan naturligtvis rättighet att avgöra om han/hon ska svara. Om man inte får ett svar kan man kanske fundera på vad det beror på.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted March 1, 2020 Share Posted March 1, 2020 10 hours ago, ulfsan said: Om man inte får ett svar kan man kanske fundera på vad det beror på.... ... eller på vilket svar/kommentar man får. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted March 2, 2020 Author Share Posted March 2, 2020 För er som önskar veta mer om iPower X så finns det en hel del info på deras hemsida: https://ifi-audio.com/products/ipowerx/ Nej, tyvärr. Den är inte justerbar i spänning utan man får köpa fasta spänningar på 5, 9, 12 eller 15V DC. Behöver någon andra DC-spänningar så rekommenderar jag istället produkten DC iPurifier som anpassar sig själv efter inkommande spänning och klarar upp till 24V DC och upp till 80W i effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts