Sign in to follow this  
Transient Design

JR in Japan

Recommended Posts

Så sitter en nöjd man framför sin skapelse och bara njuter. Men det är inte vem som helst på bilden. Det är JR som samlar på Air Tight. En anläggning så unik att de kom ända från Japan för att dokumentera denna man och alla hans gamla bandspelare. Inte alla som får vara med i hifi-tidningar i Japan kan man tro. :-) 

JR_Japan.jpg

Här en bild som lite bättre förklarar bakgrunden till detta reportage. "Jack" (sonen till grundaren) från Air Tight i Japan åkte bil tillsammans med importören Exotic Audio från Köpenhamn till en hifi mässan i Norge och stannade då hos JR för fika och lyssning. Med i bilen var även en reporter från den Japanska hifi tidningen Tube & Analog som tog massor av bilder hos JR. Jag talade med Jack i Warsawa senast och kan intyga att det är en mycket sympatisk och trevlig herre. JR har ju även flera gånger träffat grundaren till Air Tight och för honom som älskar detta varumärke är det som att träffa Messias. Vi hoppas på att besöka även Air Tight på vår nästa resa till Japan. 

jannejack_web.jpeg

52 minutes ago, Apexorca said:

Coolt. Riktigt roligt. Man får väl säga grattis till detta. En fjäder i hatten.

Håller med till hundra procent:cool:

/byZan

Väldigt kul att läsa!

Jätteroligt för JR.

On 2020-02-14 at 10:40, Transient Design said:

skivspelaren som jag special-byggt till JR

Jag har nog missat detta.

Kan du berätta lite mer om den?

Det måste vara en dröm att träffa upphovsmannen till en central del i systemet och resonera med honom och kunna visa vad som har åstadkommits ljudmässigt! Det är nog få förunnat.

Grattis, naturligtvis att kunna mötas hemma och IRL.:tongue::tongue:

Min store inspiratör vad gäller musiklyssning och högtalardesign, Franco Serblin, fick jag tyvärr aldrig träffa i verkliga livet och nu är det försent tyvärr. Men det ryktades att han möjligen var på gång att träffa sin gamle importör och vän Leif Häggmark här i Sverige. Men det blev uppenbarligen aldrig av, vilket är synd.

Calm

2 hours ago, calm said:

Det är nog få förunnat.

Jag har träffat Luke Manley två gånger och det ger faktiskt en liten kick. Senast under en hotellfrukost i München 2009. Ännu häftigare hade det naturligtvis varit om han knackade på här hemma.

Jättekul för JR. Det kommer han leva på länge.:thumbsup: