fatpipe Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Har kommit i sittsen där jag kan byta min Vincent CD-S3 mot en Classé CDP-3. Är mycket nöjd med Vincenten. Vissa och även jag har problemet att när man matar Classic One med balanserad signal så kan denna bli för hög och det hela slutar med att det disstar vid vissa peakar. Vad beror detta på??? Vincenten har variabel signal så denna går att sänka så detta försvinner. Detta har inte Classén men denna disst kanske försvinner ändå med denna spelare. Spelaren ska spela med B&W 805 Signature och Pathos Classic One Hursomhelst kom nu med input om vad ni spontant tycker. Edit: Det är den senare varianten av spelaren som ser ut så här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kero Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Det finns en lösning för problemet med dist på dom balanserade ingångarna på Classic One. Ta kontakt med PL Audio. Du kan oxå dra iväg ett PM till new order här på forumet som fått problemet fixat på sin Classic One. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatpipe Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 Tack för infon Kero! Har nog redan bestämt mig för ett byte. Dock är fortfarande intressant att höra lite erfarenheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Classé DAC-1 har också en fast analog utsignal och den är ganska kraftig. Du bör nog testa innan köp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Hej Fatpipe! Jag hade som sagt samma problem som dig med min Classic One.Problemet består i att lågnivåsignalen blir för hög för den balanserade ingången på Pathosen varvid dist uppstår.Lösningen är helt enkelt att man byter ut ett par motstånd på den balanserade ingången och vips så är problemet borta. Kontakta PL audio så löser dom det alldeles säkert. Jag måste berömma PL audio för deras grymt bra service och bemötande när jag lämnade in min Pathos!Det skapar förtroende Det är ett företag som jag gärna kommer att handla av i fortsättningen. mvh/new order Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatpipe Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 Hej Fatpipe! Jag hade som sagt samma problem som dig med min Classic One.Problemet består i att lågnivåsignalen blir för hög för den balanserade ingången på Pathosen varvid dist uppstår.Lösningen är helt enkelt att man byter ut ett par motstånd på den balanserade ingången och vips så är problemet borta. Kontakta PL audio så löser dom det alldeles säkert. Jag måste berömma PL audio för deras grymt bra service och bemötande när jag lämnade in min Pathos!Det skapar förtroende Det är ett företag som jag gärna kommer att handla av i fortsättningen. mvh/new order <{POST_SNAPBACK}> Låter bra! Synd att man bor lite långt ifrån bara. Ska höra med PL Audio om det är något som en vanlig service verkstad kan hjälpa mig med. Det låter iaf som det. I värsta fall så är det ju bara att köra oblanserat en tag framöver. Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rydberg Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Vissa och även jag har problemet att när man matar Classic One med balanserad signal så kan denna bli för hög och det hela slutar med att det disstar vid vissa peakar. Vad beror detta på??? Det beror på att signalen överstyr ingångssteget. Lösningen, som redan nämts, är att dämpa insignalen innan den når ingångssteget medelst ett par motstånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts