Ledzepp Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 (edited) Provar igen då... Tänkte lägga in några bilder hur det ser ut just nu där hemma...Varit en lång och svängig resa. Med intresset på topp i perioder och helt avsaknad av intresse där emellan...men musiken har alltid funnits där... Första bilden blir på min nuvarande förstärkare, Den vackra, både till kropp och själ, ModWright Instruments KWI 200.... Edited February 14, 2020 by Ledzepp VoicesInMyHead, YYZ, Perfect sense and 6 others 9 Quote
Ledzepp Posted February 14, 2020 Author Posted February 14, 2020 En bild från ovan...med Pro-Ject rpm 3 carbon med också... Quote
Perfect sense Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 28 minutes ago, Ledzepp said: Provar igen då... Tänkte lägga in några bilder hur det ser ut just nu där hemma...Varit en lång och svängig resa. Med intresset på topp i perioder och helt avsaknad av intresse där emellan...men musiken har alltid funnits där... Första bilden blir på min nuvarande förstärkare, Den vackra, både till kropp och själ, ModWright Instruments KWI 200.... Nu så ! Spännande med Modwright. / Marcus, www.perfect-sense.se Ledzepp 1 Quote
AlfaGTV Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Välkommen @Ledzepp! Kul att se en presentation, ser fram emot lite kåserier här. Har du några högtalare nuförtiden? PS: 21/2 är du välkommen över till "storstan" för lite lyssning om du känner för det? Ledzepp 1 Quote
ulfsan Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Kul med burkar man aldrig sett eller hört talas om tidigare .... Berätta mer! Ledzepp 1 Quote
Ledzepp Posted February 14, 2020 Author Posted February 14, 2020 AlfaGTV det låter trevligt! Det här är dom som levererar magin där hemma nu Audiosolutions Figaro M ulfsan, Apexorca, Bolstad and 3 others 6 Quote
AlfaGTV Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 (edited) Snyggt! Jag har hört AudioSolutions flera ggr, både på mässa och hos Lasse senast. Jag gillar dem, grattis till en vettig, välljudande högtalare! Edit: Men fötterna kan jag inte påminna mig om att jag sett tidigare? Är det en ny grej? Edited February 14, 2020 by AlfaGTV Quote
Ledzepp Posted February 14, 2020 Author Posted February 14, 2020 (edited) Egen design och konstruktion. Enda minus jag kan komma på med dessa högtalare.Och nu är det åtgärdat ? Det mest kompletta ljud jag haft hemma och det har passerat många burkar genom åren.. Edited February 18, 2020 by Ledzepp calle_jr and AlfaGTV 2 Quote
Ledzepp Posted February 18, 2020 Author Posted February 18, 2020 (edited) Äntligen...dom nya högtalarkablarna på plats... Edited February 18, 2020 by Ledzepp Quote
AlfaGTV Posted February 18, 2020 Posted February 18, 2020 On 2020-02-14 at 19:09, Ledzepp said: Egen design och konstruktion. Enda minus jag kan kommå på med dessa högtalare. Och nu är det åtgärdat ? Galet snyggt gjort! Har du skurit själv eller anlitat nån verksamhet? Quote
Ledzepp Posted February 18, 2020 Author Posted February 18, 2020 Plasmaskuret via en underleverantör till mitt jobb sedan lackat av en billackare. Svarvat i aluminium spikes och övriga delar... AlfaGTV and Lasse 2 Quote
Ledzepp Posted February 25, 2020 Author Posted February 25, 2020 Blev nyfiken igår...största traffoburken jag haft i någon stärkare.. calle_jr and MBP 2 Quote
Ledzepp Posted March 4, 2020 Author Posted March 4, 2020 Nya dämpade hyllplan och även nya Högtalarkablar på plats... AlfaGTV, Rolfen, Lasse and 3 others 6 Quote
AlfaGTV Posted March 4, 2020 Posted March 4, 2020 Trevligt, jag tror jag måste bjuda in mig till grann-byn på en lyssning nån kväll! Pro-Ject RPM5? Heed RIIA? Eames? Quote
Ledzepp Posted March 4, 2020 Author Posted March 4, 2020 Ja det får vi boka in framöver..Proj-Ject RPM 3 Carbon och även Riia från Pro-ject och Eames... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.