Jump to content

Vad ska man ta bilderna ifrån vid inlägg???


Ledzepp

Recommended Posts

13 hours ago, Ledzepp said:

 här blir det hur jag än vrider och vänder när jag lägger upp från bildtagg.se....NACKSPÄRR!!!!

 

Vad är det för fel med de bilderna tycker du?

De ser väl bra ut.

 

 

12 hours ago, Ledzepp said:

Och hur tar man bort ett inlägg...?

Vi tar inte bort inlägg såvida de inte är olagliga eller om det är dubbelpost.

Det går ju bra att editera.

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, calle_jr said:

Vad är det för fel med de bilderna tycker du?

Är de inte 90 grader fel hos dig?

 

On 2020-02-14 at 09:37, Ledzepp said:

 här blir det hur jag än vrider och vänder när jag lägger upp från bildtagg.se..

Har du ingen inställning för liggande eller stående i din kamera/mobil? I bildprogram kan man annars fixa detta. Om man klickar på bilden blir det rätt. De kanske blir rätt (?) om du drar ner på formatet. Det kan du göra genom att gå in på edit och dubbelklicka på bilden. Max 800 i bredd är bäst och passar alla läsare oavsett om de har dator, mobil och olika skärmupplösningar. För stående bilder max bredd på ca 4-500 pixlar.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Bebop said:

Är de inte 90 grader fel hos dig?

Jag läste inlägget i iPad och uppfattade inte att de var felvända, trots att Ledzepp skrev "nackspärr".

Nu ser jag i PC att de är fel.

 

 

@Ledzepp; Vänd bilden rätt och spara den innan du laddar upp den.

 

 

Edit: skärmdump från iPad:

IMG_0182.PNG

Edited by calle_jr
Link to comment
Share on other sites

Lite av ett problemområde det här.Tänkte att jag skulle gjort en presentation med bilder när jag gick med i gruppen... har visserligen jobbat med datorer i nästan 40 år men har precis pensionerat mig från det oket så jag känner mig inte alls mottaglig för att börja med nya tjänster parallellt med forumet bara för att få in bilder, så det sket sig. Får se om jag orkar framöver... :pc:

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, calle_jr said:

Man klistrar in länken till bilden och trycker enter.

... ok, men vad hände med:

1. 250-inläggsgränsen?
2. Behövs inte en extern och allmänt tillgänglig lagringstjänst att länka till längre?

:39:

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, KSM said:

250-inläggsgränsen?

Den finns kvar för att Euphonia inte ska bli en allmänt tillgänglig lagringstjänst.

Kan inte komma på ett enklare sätt att hantera det.

 

 

42 minutes ago, KSM said:

Behövs inte en extern och allmänt tillgänglig lagringstjänst att länka till längre?

Jo.

 

Link to comment
Share on other sites

Äh, jag förstår valet att inte lagra bilder även om jag inte förstår 250-gränsen.

Problemet ligger hos mig som vid det här laget utvecklat allvarlig Windows-allergi under många irriterade år :sign_prohibition: Som arbetsskadad gammal säkerhets-chef så har dessutom vissa nättjänster hamnat i samma soptunna. Det finns ett visst inbyggt motstånd kan man säga, vi får se om jag tinar över tid.  :redface2:
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, KSM said:

jag förstår valet att inte lagra bilder även om jag inte förstår 250-gränsen.

Gränsen är vald helt matematiskt :)

De som tillhandahåller serverlagring är ju fiffiga nog att ta betalt per MB vilket för ett forum innebär att kostnaden ökar år från år såvida man inte tar bort bilder vilket vi absolut inte vill göra. Även om 10-15 år gamla bilder inte tynger ner trafiken direkt, så ligger ju bilderna där och tar plats.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...