Jump to content

Audioquest Everest

Merkurius

Recommended Posts

Kabeln är 2,5 meter lång och är sk. singel-biwire. Den är alltså terminerad som singelwire vid förstärkaren och biwire vid högtalaren. Den är terminerad med Audioquest egna silverbananer i förstärkarändan samt deras stora silverspadar i högtalarändan, allt enligt bilden nedan :)

Everest.jpg

Tack Timbre!

Detta är Audioquests absoluta referenskabel. Den är helt neutral till karaktären, dvs. det som kommer in kommer ut. Övrig presentation är överflödig - en sagolik kabel för de som inte nöjer sig med det som är näst bäst!

Nypriset ligger på cirka 76 000 SEK och säljes nu för 25 000 SEK.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Guest Rydberg

Med tanke på att redan Audioquest Caldera var en killer är det märkligt att ingen slagit till. Jag skulle lätt mycket hellre haft denna istället för vilken Transparent eller Kimber som helst!

Rydberg; Uppmuntrande ord :) Jag tycker också det är lite märkligt. Dock förstår jag till viss del varför det är svårt att sälja. Det är mycket pengar för en kabel och det finns få köpare i den här prisklassen. Annonsen ligger även ute på Audiogon och där har några fler intressenter hört av sig, tyvärr ingen än som slagit till. Dessutom är ju den stundade årstiden inte den bästa för hifi försäljning. Jag är dock övertygad att den blir såld till hösten :)

• 3 years later...

Det kan vara läge för ett litet klargörande och Micha hade ingen aning om den tragiska händelsen sedan denna annons lades in. Då den är en del av Merkurius inlägg på Euphonia låser jag tråden igen och låter den ligga kvar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...