Jump to content

Kimber 8 TC (tidigare titel; Någon som vet?)


byZan

Recommended Posts

Min gissning är hemflätade högtalarkablar med 8 kardeler / pol för att få till önskad stor ledararea. Uppsplitsningens längd som är oterminerad verkar vara" lagom" för avstånd mellan plus- och minuspol på en högtalare. Knipsas Cannon-donet bort och ersätts med något som passar mot det egna slutsteget / receivern så går kablagen säkert att användas som högtalarkablage.

Link to comment
Share on other sites

Misstänkte själv Kimber vid en första titt men blev sedan osäker……tack för svar.

 

Det sägs att svärfar har ”massor" av liknade kablar då han håller på att riva och flytta ut ur en lgh som tidigare ägaren hade installerat en mängd olika ljudinstallationer. Men vid ombyggnad så sparades kablar och lite annat i kartonger. Nu undrar han om jag vill ha dessa eller om de kan ha något värde? Jag tackade nej och svarade, ingen aning på hans frågor. Men lovade kolla på forumet om någon är intresserad och om det kan bli ett bud, därav denna tråd. 

 

/byZan

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu har jag fått mer info om kablarna

24st á 2 - 4m

Kom med bud sa han (svärfadern)?

Jag kan vara behjälplig via PM så får vi se hur han vill gå vidare med skickande etc.

 

Tack för all hjälp!

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Svärfardern tror att han ska kunna få 250kr/m, vad tror ni? Själv har jag ingen aning mer än jag sett alla möjliga priser på nätet men vet inte vad dessa har för värde för det?

Om någon vill bjuda så förmedlar jag……………etc.

Jag kan ta kablarna till jobbet (Sundbyberg/Sthlm) och då går det att titta under dagtid om det underlättar för beslut.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

I följande länk säljs helt nya oterminerade 8TC för ca 9,000 kr. Det avser 2x4,5m, alltså 1,000:-/meter. Med det som referens är inte 250:- lågt prissatt. Han kanske kan få ut en hundring till. Beror naturligtvis på skick, totala längder och om det finns en köpare just nu. Ett tips är lägga ut dem på Ebay Tyskland eller ännu bättre, på Audiomarkt som jag är den främsta seconhand marknaden för hifi i Europa. Både Ebay och Audiomarkt länkas även till Hifi-Shark som har läsare i hela världen. Se till att ta med 2-3 hyggliga bilder och rättvisande och uppriktig text om skick, ålder och liknande.

 

Bör inte vara så svårt att bli av med, tänker jag.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Bebop said:

I följande länk säljs helt nya oterminerade 8TC för ca 9,000 kr. Det avser 2x4,5m, alltså 1,000:-/meter. Med det som referens är inte 250:- lågt prissatt. Han kanske kan få ut en hundring till. Beror naturligtvis på skick, totala längder och om det finns en köpare just nu. Ett tips är lägga ut dem på Ebay Tyskland eller ännu bättre, på Audiomarkt som jag är den främsta seconhand marknaden för hifi i Europa. Både Ebay och Audiomarkt länkas även till Hifi-Shark som har läsare i hela världen. Se till att ta med 2-3 hyggliga bilder och rättvisande och uppriktig text om skick, ålder och liknande.

 

Bör inte vara så svårt att bli av med, tänker jag.

 

Tack så mycket för den infon, mycket uppskattat:)

 

vb detta till sonen som får vb till svärfadern, så får han fixa själv bäst han vill, jag har själv inte tid att hantera mail etc.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...