octavia rs 2 204 Posted March 5 Share Posted March 5 Det är ju så att ibland kan en skiva vara tillgänglig på olika kanaler olika snabbt i samma land det har jag med upplevt @Bebop Quote Link to post Share on other sites
octavia rs 2 204 Posted March 5 Share Posted March 5 5 hours ago, shifts said: Sök upp "Burial - Tunes 2011–2019" i Tidal-appen. 17 tillgängliga spår. Sök sedan upp samma album i Roon och titta hur många spår som är markerade som otillgängliga. Även med Qobuz är det så. 17st låtar i Roon varav 6st står som "ej tillgänliga", går jag in i Qobuz desktop på datorn så är där 17st låtar där med men alla är "tillgängliga".....trodde jag men de låtar som står som "ej tillgängliga" i Roon är bara en 30s "sample" i Qobuz appen så de är troligtvis någon licens fråga men varför är det delar av ett album bara de verkar ju lite skumt. shifts 1 Quote Link to post Share on other sites
Bebop 3 360 Posted March 5 Author Share Posted March 5 30 minutes ago, octavia rs said: varför är det delar av ett album bara de verkar ju lite skumt. Olika upphovsmän och/eller musikförlag av låtar. Låtarna kan finnas tillgängliga på ett annat album som har rättigheterna. Här är ett annat exempel med ”This is not America” som David Bowie skrev och spelade in med Pat Metheny Group och var med i filmmusiken till ”Falcon and the Snowman”. Den är skuggad och inte spelbar på albumet från filmen som getts ut med Pat Metheny, se screen shot. Däremot finns den spelbar på en Bowie-samling Quote Link to post Share on other sites
Bebop 3 360 Posted Wednesday at 13:32 Author Share Posted Wednesday at 13:32 Lumïn har släppt en riktig manual till Lumïns alla produkter. Det är lite av en beta-version som de kommer att utveckla med aktuella länkar till bl a olika programvaror. Intressant kvällsläsning, hoppas jag. Jag kanske rentav hittar nya funktioner eller förstår de som finns lite bättre. https://www.luminmusic.com/manual/ byZan and Matts 2 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts