Jump to content

Hifiman JADE 2 elektrostat


Recommended Posts

Som årets julklapp så sätter Hifiman ett kampanj-pris på sina nya JADE 2 lurar. Detta är en äkta elektrostat (till skillnad från nästa alla deras andra lurar som jobbar med "magnetostat" teknik) och kräver därför en drivbox för att fungera. Normalpris på denna lur (inklusive deras egen drivbox är 32 000 SEK) men nu är den sänkt till endast 20 000kr till kund. Det är en rejält bra rabatt kan jag tycka. Jag har bara helt kort hört denna lur på en mässan utomlands och kan tyvärr inte säga så mycket om den. Men om den alls påminner om deras lite finare Shangri-La Junior (vilket den säkert gör) så är det ett ljud som kan utmana STAX i luftighet och transparens. Fast med en lite mer dynamisk botten än STAX då Hifiman normalt har det som ljudideal. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De första paren vi fick in från Hifiman är nu alla sålda! Vi fick efter lite tjat ytterligare 5 st Jade2 lurar från Hifiman men till ett lite högre pris denna gång. Så nu kommer de att kosta 25 000kr till kund med drivboxen / förstärkaren. 

 

Ljudmakarn i Stockholm har fått flera mycket imponerade kunder att tappa hakan av denna hörluren och de verkar kunna sälja alla jag får in på helt egen hand! Den roligaste kritiken från en kund var: " kriminellt bra!" som omdöme. :-) Och det var från en kund som redan innan hade flera olika topp-lurar i sin samling. Jättekul! 

 

Mickes (säljare på Ljudmakarn) omdöme var att den kanske med typ techno-musik inte var fullt så extremt bas-kapabel som en HE-1000 SE men bättre och snabbare på allt annat. Och att man inte alls reflekterade över skillnaden i basen utom vid en direkt jämförelse. Luftighet och transparens i en klass för sig! 

 

Eftersom responsen varit så positiv så har jag beställt hem ett demo-par av den större modellen Shangri-La Jr (45 000) till Ljudmakarn så att de och deras kunder kan få avnjuta och jämföra dem åt. 

 

Vi hoppas att även kunna få med dessa lurar till mässan i Stockholm inom kort och visa dem där. Tyvärr brukar det vara så mycket oväsen på mässan att det kan vara svårt att lyssna på plats för att få en vettig uppfattning. Så ett besök i butiken rekommenderas vid seriöst intresse. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...