Jump to content

Warszawa Audio Show 2019


Recommended Posts

Nu vill jag varna alla känsliga tittare! Dessa bilder är endast för inavlade LM-fanatiker som går igång på ubåtar från världskriget... Jisses så snyggt jag tycker detta är. Enorm nätdel, likriktar-rör, drossel och papper-i-olja konding! Och både ingångs- och utgång- trafo! Kan knappast bli mer retro är detta? Gud vad jag önskade att vi kunde sälja fler av dessa i Sverige bara så att jag fick ta på dem en gång. 

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

Link to comment
Share on other sites

Mässans bästa ljud för mig var givetvis detta. Telefunken M10. Snyggare eller bättre blir det bara inte i mina ögon. Lät galet bra på alla sätt. Om ändå min egen kunde snurra och låta så fint... En dag! 

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

Foto bakom M10. Gissar att detta är det externa utgångs-steget till bandspelaren. RÖR givetvis. Om någon har ett sådant som ligger så är jag intresserad! 

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

75kg liten smidig bandspelare... 

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

GM-70? 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

Edited by Transient Design
Link to comment
Share on other sites

Detta var första gången som Rethm från Indien ställde ut i Europa. Denna gång med sina hela nya högtalare (som på Rocky Mountain fick nåt pris) på ca 100 000kr. Aktiva basar och bredband som spelar fullregister i toppen. Lät inte alls illa.  Fast inte så konstigt med Lampizator till kvarts miljon... 

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

 

Kul att det nu sitter Lundahl i nya Lampizators riaa! 

 

 

audio_video_show_2010_warsaw_poland_mate

 

Link to comment
Share on other sites

Mycket roligt och intressant reportage från en mässa som uppenbarligen innehåller mer än de vanliga mainstream märkena. :thumbsup: Har bokat München i vår, men skulle gärna besöka även denna! Fina bilder, dina men också Mono Stereo:s Matej Isak som verkar vara en flitig herre. Med överallt!:D

Tack för detta!:)

 

Calm

Edited by calm
Link to comment
Share on other sites

Tack. Jag hade inte alls planerat att ta några bilder på denna mässan i år då Jonas Bryngelsson var på plats personligen (Även om han tappade bort sin resväska på vägen och kom fram helt utan bagage / ombyten...) och så förutsatte jag att Matej skulle vara på plats som vanligt. Så när Matej bad mig att ta kort åt honom detta år (dag två...) så var jag inte beredd utan försökte göra det bästa jag kunde av detta. Med min telefon... I vanliga fall så tar jag med en riktig kamera om jag ska fota lite mer seriöst! Nåja, så länge detta inte ska i tryck så hoppas jag att dessa bilder fungerar hyfsat. 

 

Det är en rolig mässa och jag kan rekommendera alla att åka dit som har möjlighet. Just av orsaken att det kostar 10% (!) att ställa ut här mot vad det kostar i Munchen på stora mässan gör att många mindre, lite mer udda märken provar detta till en låg kostnad. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...