Bebop

Thors slägga live - besök hos Amatören

Recommended Posts

18 hours ago, Amatören said:

Engelholm och Double A, kommer ni ihåg EALS-3?:39:

När var detta? Kommer ni ihåg?

EALS-3 va (nästan) före min tid, men jag kommer ihåg när jag och Engelholm hälsade på dig och EALS-3 va på tapeten. Och det måste säkert vara under första halvan av 2000-talet skulle ja tro. 

6 hours ago, Double A said:

EALS-3 va (nästan) före min tid, men jag kommer ihåg när jag och Engelholm hälsade på dig och EALS-3 va på tapeten. Och det måste säkert vara under första halvan av 2000-talet skulle ja tro.  

Det kan nog stämma. Bilden nedan visar EALS-3 i en lägenhet som jag hade för ca 15 år sedan...

image.jpeg.186ca59f5f6b3d235e4e25f647ead366.jpeg

Nedan är bilderna på filerna från mätninar, komponentlistor, etc och de äldsta är mycket riktigt från 2004. :)

image.png.ca45ffa9e7860ca205559344daad3553.png

"Alla har vi varit barn i början" gäller även Fjorgynrummet:)

1pk95x47g4yzuc2y9v1rtbsz

För er som gillar kablar och sladdar. Kabeldragning på Mauritius:

62jphd4tmsfaj6sfr13tt4b

Konstigt nog så fungerar det :o

Edited by Amatören
Fixat bilderna (hoppas jag!)

15 minutes ago, Amatören said:

De kunde förr! En kvalité man sällan ser nuförtiden!

JBL stod högt i kurs när jag tävlade i billjud (välljud) och många använde deras GTI serie :) spelad grymt bra med ett klipp i basen (med rätt låda) som jag sällan hört med andra fabrikat.

5b8bc7dd-2889-4c65-8366-da3807a43a06.jpg.de9da821157c1d14668f17b82159feed.jpg

Som nybliven medlem har jag roats av att läsa gamla trådar.  Medlemmarna här har hittat på en hel del kul under åren, men Amatörens högtalare tar priset!  :)

När det gäller högtalare har storleken betydelse.  Man kan absolut ha en fin musikupplevelse med små högtalare.  Jag har levt större delen av mitt hifiliv med sådana.  Dock upplever man sig ha en miniatyrensemble besatt av smurfar framför sig.  Större högtalare ger en mer realistisk upplevelse av storleken.  Med Amatörens grejer skulle jag tro att man når minst fullstorlek!  Jag misstänker att live-känslan är enastående!

Amatören, hatten av för dina skapelser!  :77:

4 hours ago, niclaspa said:

När det gäller högtalare har storleken betydelse.  Man kan absolut ha en fin musikupplevelse med små högtalare.  Jag har levt större delen av mitt hifiliv med sådana.  Dock upplever man sig ha en miniatyrensemble besatt av smurfar framför sig.  Större högtalare ger en mer realistisk upplevelse av storleken. 

:64:

Kan inte annat än att hålla med.