regamannen Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Riktigt bra streaming för klassisk musik. Hittade hit av en slump, vilket jag är glad för. En trevlig och intuitiv app med bra sökmöjligheter och bra presentation. Efter några dagars test är jag imponerad av bredden och djupet av innehållet, många bra inspelningar. Vad gäller ljudkvaliteten så är det "lossless audio" - min förstärkare hemma är på service, men det låter mycket bra i bilen och iPhone. En bra start. Premiumversionen kostar 13€/månad. Jag gillar den skarpt! www.idagio.com Quote
shifts Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Hur är innehållet i jämförelse med Spotify och Tidals utbud? Quote
regamannen Posted October 31, 2019 Author Posted October 31, 2019 Har ingen koll på Tidal. Jämfört med Spotify är det mycket bättre utbud och mycket enklare att hitta bra inspelningar. Fast bara för klassisk musik, så man får nog ha Idagio som ett komplement? Ibland vill man ju lyssna på annat också. Till exempel David Ritschard, charmig country från södra Stockholm. Quote
Recommended Posts