Guest johan Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Som jag skrev i tråden om Talon så var det mer stuff på gång. Gissa vad som har legat här i !? Först att gissa rätt får en eftermiddag i mitt vardagsrum inkluderat middag och kaffe :cool: 2 stycken är utom tävlan , ni vet vilka ni är Quote
mikael2 Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Kan det vara nått kraftpaket...får jag vara med i tävlan Quote
datar Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Om man gissar fel så kanske erbjudandet kan kvarstå ändå? Jag gissar på nya högtalarelement till dina Talon? Quote
sampix Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Min (vilda) gissning blir en; nätrenare? Quote
Guest johan Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Kan det vara nått kraftpaket...får jag vara med i tävlanDu är liksom diskad på förhand Mikael Om man gissar fel så kanske erbjudandet kan kvarstå ändå? Givetvis :cool: Alla trevliga Audioholics är välkomna till Johan Jag har faktiskt tanke på att dra igång en träff igen , men är du sugen på att komma förbis så hojta till bara , det gäller er alla. Blåa dioder brukar vara poppis Quote
datar Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Jag gissar på ett nyförvärv till din hemstereo ? :cool: Quote
Guest johan Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Jag kan knappast hålla det hemligt längre , men ni får vänta till i kväll på bilder. Merkurius och Marbrink har vunnit en kväll med musik o middag nere i Trelleborg. Hoppas ni inte är ormrädda bara Det handlar om 2 st eAR 1001 monoblock , jag tyckte att 600 watt in i Eldfåglens basar borde bli lite fräckt. Jag antar att jag är ganska ensam om att köra på både Ear och eAR. Rör blandat med digital förstärkning. :cool: Quote
Merkurius Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Man tackar! Synd bara att Trelleborg ligger så långt bort En gång i tiden trodde jag att Ear och eAR var samma märke.... kunde inte bli mer fel än så. Iofs båda tillverkar förstärkare men konstruktionsfilosofin är ju inte ens snarlik Quote
Guest johan Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Merkurius Om det nu skulle vara att du kommer neråt nångång så hojta till bara Dessa monoblock lämnar 600 W i 8 ohm och 1100 i 4 ohm om jag kommer ihåg rätt. Det är inga super tweakade saker utan ganska mycket standard. Vilket åxå syns på priset , 10 000 Dkr. Rejält inplastade var dom Acoustic-reality har ett par andra modeller som bygger på dessa moduler (ASP moduler) Vad dom har hittat på med dom vet jag inte men prisklassen ligger ett par pinnar upp. Här är baksidan , inget super spännande. Ni ser kladdmärkena på plåten , det är efter mina händer när jag tog ur dom ur påsen. Jag hade precis duschat o var så ren man kunde bli !!! Superputsad rostfri plåt är inget man leker med. Så nu har jag ett par högtalare , och 4 monoblock som är helt omöjliga att ta bild på Jag har hört från ett par källor att dom behöver upp till 300 timmar innan dom skakar loss rejält. Jag bi-ampar med eAR i basen och även som helt nya hör man en uppstramning och att dom spelar lägre ner i register än Ear. På den punkten är dom ganska lika mitt gamla Accuphase steg. Men att dom är på 600 W , det märks Innan var Firebird en hyggligt dynamisk historia men nu när jag har effekt i överflöd i alla register så hör man verkligen att dom har ryckt upp sig ett par snäpp. På pappert är Firebird ingen direkt svår last nominellt 8 ohm och 6.5 som lägst. Känsligheten lite över 90 db. Men med lite x-tra kräm blir det helt enkelt bättre Då var den här bildtråden till ända nu ska jag hämta putsduken Quote
JMlab Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Hej Johan ! Det verkar vara en vettig uppgradering ! Det finns klara fördelar att kunna biampa/triampa då kan du ju skräddarsy ljudet, smart!! Jag har ju inte den möjligheten dessvärre! Mvh JMlab Quote
EAR Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 För ca 1,5 år sedan sa Johan att nu var han inne på det sista vad gäller uppgraderingar för den närmaste 10 årsperioden.Det enda som är kvar är Försteget och Cd`n :cool: sen han sa de orden Tror också att det var en vettig uppgradering. Får väl ta mig ner igen snart för en ny lyssning MVH/Mats Quote
K-man Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Stämmer bra det EAR, jag har oxå hört de orden ifrån Johan ...men ingen är väl sämre än att man kan ändra sig! Mumma! \\K-man Quote
marbrink Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Tackar Johan! Om jag skulle ha vägarna förbi så hojtar jag. Snygga steg förresten! Quote
Guest johan Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Stefan Jag skulle tro att dom skulle kunna skaka om dina Jmlab ganska rejält. Säg bara till när så kommer jag över För ca 1,5 år sedan sa Johan att nu var han inne på det sista vad gäller uppgraderingar för den närmaste 10 årsperioden.Det enda som är kvar är Försteget och Cd`n sen han sa de orden Tror också att det var en vettig uppgradering. Får väl ta mig ner igen snart för en ny lyssning *vissel vissel* *host host* Du är hjärtligt välkommen Mats ! Quote
datar Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Då var den här bildtråden till ända nu ska jag hämta putsduken <{POST_SNAPBACK}> Trevligt Putsa lugnt! Quote
Guest mikael Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Oj oj. Vet inte riktigt vad jag skall skriva för kommentar till nyinköpet. Superhäftigt kanske . Roligt att höra att du planerar en liten träff igen. Har varit tämligen nyfiken på din anläggning ett bra tag, som det måhända har märkts på de trådar där du har skrivit om dina nyförvärv. Jo förresten. Jag antar att priset du anger på monoblocken är per styck... Ha det /Mikael Quote
Matrixen Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Intressant drag. Hur löser du nivåskillnaderna? Det är ju nästan aldrig exakt samma gain på olika steg. Hur kopplar du in dem? Quote
Guest johan Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Mikael Du får mer än gärna komma förbi när det passar , inte behöver du vänta på att jag ska dra ihop en träff. Hojta till bara så fixar vi till nått. Priset är faktiskt per par. Acoustic reality säljer dessa slutsteg direkt från fabrik. Dom har tydligen 5 års jubilum så i år är dom snälla Men dom bygger även en ultra modell som kostar mer än det dubbla. Dom trekantiga vet jag inte vad dom kostar , jag vet inte ens om dom finns kvar. http://www.acoustic-reality.com Saxat från sidan eAR® 202 with 2 x 200 Watt RMS to just US$499 / EURO 399 / DKK 2999 eAR® 501 with 1 x 500 Watt RMS to just US$699 / EURO 599 / DKK 3999 eAR® 1001 with 1 x 1000 Watt RMS to just US$799 / EURO 699 / DKK 4999 ha det bäst Johan Quote
Guest johan Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Matrixen Du skrev när jag skrev förra inlägget Innan jag bestämde mig för vad det skulle bli så kollade jag efter mono steg med lägre känslighet in än Ear. Så var inte fallet med Accuphasen så där lät den högre än Ear steg. Med Canton digital var det inga bekymmer. Ice har varit nått jag har hållt ögonen på och när jag fick reda på eARs jubileum så tvekade jag inte många sek. Ear har volym pott så det är bara att sänka volymen på rörhäckarna o voilá Quote
marbrink Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 De verkar helt klart oerhört prisvärda! Sen sparar man in väldigt mycket genom att köpa direkt från fabrik! Quote
Järven Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 De verkar helt klart oerhört prisvärda! Sen sparar man in väldigt mycket genom att köpa direkt från fabrik! <{POST_SNAPBACK}> AR forstærkerne sælges med en meget lav avance. De er nok tvivlsomt om virksomheden kan blive ved med at holde de ekstremt lave priser. MVH Quote
dahlberg Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Hur går det Johan Har du fått ihop timmarna nu Quote
Guest johan Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Jo timmarna bör jag ha nått. Rapport kommer i det närmaste Quote
Matrixen Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Nu har jag lyssnat på 1001 på Superträffen i Viborg. Säger inget om de absoluta kvaliteerna, men pris prestanda förhållandet är ju i det närmaste löljigt bra Mer sånt! Quote
Bravo Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Jag vill påminna mig att omdömena varit skiftande, i alla fall när det gäller modell karolinerhattarna, skall med intresse ta del av de nya. Quote
Recommended Posts