Jump to content

Take 5 - nedräkningen har börjat...


Perfect sense

Recommended Posts

17 minutes ago, octavia rs said:

 

Det är ju möjligt men med ett något tränat öga så ser man på ovansidan att kortet med switchen är helt original i själva "strömförsörjningen" och klockan är original (brukar vara den de som moddar switchar byter) så ja det hade varit kul att få ett svar ifrån Ansuz. Jag har mejlat dem för flera veckor sedan med frågor om just switchar och deras LAN-kablar då jag var intresserad av dem men helt utan svar så mitt intresse svalna.

 

Jag tycker de har valt en intressant nät-modul för strömförsörjningen.

https://www.meanwell.co.uk/pub/media/productPDF/IRM-20-SPEC.PDF

Edited by triomio
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, thli72 said:

Inga Accuphase på mässan? Ser att ni börjat sälja dessa.. men kanske inget märke ni "pushar" så hårt?

 

Saknar min E-530 HÅRT ( även min DP-67a ) . . måste hitta tillbaka till Accuphase igen, min mest saknade hifipryl


Vi har precis kommit igång med Accuphase och väntar ännu på fler modeller för demonstration. Tanken har absolut slagit mig - nästa år så vore det roligt att kunna visa upp ett komplett Accuphase system!

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, triomio said:

Jag tycker de har valt en intressant nät-modul för strömförsörjningen.

 

Den förser ju hela produkten med spänning de aktiva Tesla spolarna och utgångarna till de aktiva kablarna och sen via de röd/svarta trådarna till switch kortet. Jag skulle kanske med min mening "stömförsörjningen" mer förtydligat att på kretskortet med switchen ser de inte ut att vara bytt några komponenter där man reglerar ner spänningen till själva switch chipet.

 

Många diskussioner på forum gäller ju just switchade nätdelars vara eller icke vara köper du Ansuz och Aavik får du garanterat switchade nätdelar i både switchar, powerboxar, försteg och slutsteg.

 

I nya U-380 har du en stor SMPS (troligtvis Mean Well) till förstegsdelen (sitter en liten som jag tror är till standby läget på matningskortet) och sen är det switchade Pascal klass D-moduler (samma som i U-300).....U-300 låter fantastiskt bra så vet man vad man pysslar med så tror jag inte en SMPS tillför nått negativt.

 

3.jpg.916237b74f2f4cfd545d908cb487b887.jpg

Edited by octavia rs
Link to comment
Share on other sites

@octavia rs

Jag tvivlar inte en sekund på att välkonstruerade SMPS hör hemma i exklusiva High End lösningar. Man slipper ju både vibrationer och läckande magnetfält från stora trafos som kan störa känslig elektronik. Finns säkert många fler fördelar med detta.

 

Varför jag blev så intresserad är att även jag har ett Mean Well SMPS implementerat i mitt lilla Capri försteg och det låter helt underbart bra. Visste inte att även Aavik och Ansuz  kör med MW prylar i sinka konstruktioner, vilket var kul att se :D

 

Edited by triomio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...