Jump to content

Take 5 - nedräkningen har börjat...


Perfect sense

Recommended Posts

Event_Ulfsunda_Slott_19-Oktober_1920x1280px-1.jpg.9027260b6ea474ed95753f7465ba7532.jpg

Take 5 - varmt välkommen till höstens stora event
 

Om en vecka så öppnar vi dörrarna till höstens stora event på Ulfsunda Slott i Stockholm!


Vi är nu glada att kunna avslöja hela utställarlistan där vi kommer att bjuda på ett spektrum av spännande filosofier, lösningar och produkter ifrån ett urval av de mest intressanta tillverkarna som vi känner till.


Alla är givetvis välkomna där vi bjuder på fri entré, nybakad tårta och kaffe.
 

När: Lördagen den 19 Oktober kl. 12:00 – 17:00
Var: Ulfsunda Slott i Bromma, Stockholm
Hur: med bil och fri parkering, tunnelbana till Stora Mossen, tvärbana till Johannesfred eller flygplan till Bromma flygplats.
 

Ingen föranmälan krävs.
 

Här kan du läsa mer om Take 5 - höstens stora event:
https://perfect-sense.se/aktuellt/take-5
 

Varmt välkommen att fira 5 år med oss!
 

/ Marcus med vänner

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, hrk said:

Ser fram emot detta och hoppas nu bara att ”di små” håller sig friska?! Gott jobbat för detta höst event i Sthlm ???!

 

/hrk


Det hoppas jag också. Annars får du bara säga till din bättre hälft att du ska ut och köpa lite blöjor och göra en liten avstickare...;)

 

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Perfect sense said:

Event_Ulfsunda_Slott_19-Oktober_1920x1280px-1.jpg.9027260b6ea474ed95753f7465ba7532.jpg

Take 5 - varmt välkommen till höstens stora event
 

Om en vecka så öppnar vi dörrarna till höstens stora event på Ulfsunda Slott i Stockholm!


Vi är nu glada att kunna avslöja hela utställarlistan där vi kommer att bjuda på ett spektrum av spännande filosofier, lösningar och produkter ifrån ett urval av de mest intressanta tillverkarna som vi känner till.


Alla är givetvis välkomna där vi bjuder på fri entré, nybakad tårta och kaffe.
 

När: Lördagen den 19 Oktober kl. 12:00 – 17:00
Var: Ulfsunda Slott i Bromma, Stockholm
Hur: med bil och fri parkering, tunnelbana till Stora Mossen, tvärbana till Johanneshov eller flygplan till Bromma flygplats.
 

Ingen föranmälan krävs.
 

Här kan du läsa mer om Take 5 - höstens stora event:
https://perfect-sense.se/aktuellt/take-5
 

Varmt välkommen att fira 5 år med oss!
 

/ Marcus med vänner

 

Mycket trevligt. Ska absolut försöka att få tid att åka dit.Tar hand om mitt barnbarn varje lördag men ska försöka att lösa det.
Men om man tänker ta tvärbanan dit så ska man till Johannesfred och inte Johanneshov.:thumbsup:
 

Med vänlig hälsning,
Lasse

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, LasseJ said:

 

Mycket trevligt. Ska absolut försöka att få tid att åka dit.Tar hand om mitt barnbarn varje lördag men ska försöka att lösa det.
Men om man tänker ta tvärbanan dit så ska man till Johannesfred och inte Johanneshov.:thumbsup:
 

Med vänlig hälsning,
Lasse


Klart du ska Lasse! Tack också för rättningen :).

 

Vi ses!

 

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

Riktigt dålig timing, men måste tyvärr till landet och dra upp båten.:dead:

Hoppas att närvarande Euphonianer skickar oss andra ett fylligt reportage.

För den som skulle få lust att åka till Stockholm så hoppas jag att man försöker i mån av plats få ett rum på Ulfsunda Slott. Det är verkligen en höjdare!:) Varje rum av de femtio som finns har en individuell inredning som är värd ett besök. Har själv varit där på kurs.

Mkt trevligt!

 

Ha det så trevligt och god lyssning!

 

Calm

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, calm said:

Riktigt dålig timing, men måste tyvärr till landet och dra upp båten.:dead:

Hoppas att närvarande Euphonianer skickar oss andra ett fylligt reportage.

För den som skulle få lust att åka till Stockholm så hoppas jag att man försöker i mån av plats få ett rum på Ulfsunda Slott. Det är verkligen en höjdare!:) Varje rum av de femtio som finns har en individuell inredning som är värd ett besök. Har själv varit där på kurs.

Mkt trevligt!

 

Ha det så trevligt och god lyssning!

 

Calm

 

 


Dumma båt.

 

Vi lovar att roa oss efter bästa förmåga utan dig :). Ppan tar säkert med sig kameran, och vi kommer också själva att både filma och fota. Hifi & Musik dyker upp dessutom.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

 

 

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

- VI HAR FIRAT 5 -
 

Efter fem år så tyckte vi att det var dags för ett litet kalas. 
 

Höstarna i Stockholm brukar vara lugna på Hi-Fi fronten, trots att detta är början på säsongen och den mörkare årstiden för oss alla som har detta som vår stora passion. Kanske finns det också ett större intresse för en återkommande höstaktivitet varje år där man kan träffas, lyssna och umgås med varandra, oss och tillverkarna.


Dagarna innan eventet som fått namnet Take 5 så var det många som frågade mig om vilka förväntningar jag hade. 100 personer sa jag. Om det kommer 100 besökare så blir jag nöjd. Det kom nästan 400.
 

Att vi är överväldigade av det fantastiska engagemanget och gensvaret under dagen vore årets underdrift. Jag har svårt att uttrycka den glädje och tacksamhet som jag känner nu när spänningarna har släppt och lugnet har lagt sig. Det här är en resa som bara har börjat, där vi redan nu ser fram emot kommande höstevent...
 

Läs mer och ta del av hela dagen här:
https://perfect-sense.se/aktuellt/take-5-vi-har-firat-fem
 

A71I2543.jpg

A71I2460.jpg

A71I2416-1024x652.jpg

Läs mer och ta del av hela dagen här:
https://perfect-sense.se/aktuellt/take-5-vi-har-firat-fem

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

Försökte snabbt räkna på vad bara kablar och tillbehör i systemet ovan kostar. . men miljonerna rullade iväg så snabbt att jag kom av mig.

 

Men om jag fattar det rätt kostar bara racken 888.000:- om det nu är värstingen. . . .

 

Fräcka prylar men det känns som kostnaden för Högtalare och elektronik bara är början i detta system

Link to comment
Share on other sites

@Perfect sense om vi bortser ifrån strömrenings delen (Tesla coils) i en Ansuz "Power" switch och att den kan strömförsörja deras aktiva kablar vad har man gjort i själva switch delen (alltså kortet med LAN anslutningarna).

 

Jag tycker det ser ut att vara en basic D-Link DGS-108 rakt av utan några modifikationer förutom att man lödat bort DC ingången (VCC) och lagt dit trådar ner till kortet med den switchade PSU delen. Ansuz kklistermärket sitter över D-Link loggan och modellnummer.

 

1596928849_AnsuzPowerSwitch.jpg.7b8ca72add4c09bf81ec76187808d6d7.jpg

Edited by octavia rs
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, thli72 said:

Försökte snabbt räkna på vad bara kablar och tillbehör i systemet ovan kostar. . men miljonerna rullade iväg så snabbt att jag kom av mig.

 

Men om jag fattar det rätt kostar bara racken 888.000:- om det nu är värstingen. . . .

 

Fräcka prylar men det känns som kostnaden för Högtalare och elektronik bara är början i detta system


Ja, som jag också skrev i sammanfattningen efter dagen så var detta kanske inte bara en av de mest ambitiösa men också kostsamma system som någonsin har visats i Sverige. De kan man ha alla tänkbara åsikter om givetvis, där man tog i ordentligt med sin uppställning under dagen - minst sagt.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

 

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, octavia rs said:

@Perfect sense om vi bortser ifrån strömrenings delen (Tesla coils) i en Ansuz "Power" switch och att den kan strömförsörja deras aktiva kablar vad har man gjort i själva switch delen (alltså kortet med LAN anslutningarna).

 

Jag tycker det ser ut att vara en basic D-Link DGS-108 rakt av utan några modifikationer förutom att man lödat bort DC ingången (VCC) och lagt dit trådar ner till kortet med den switchade PSU delen. Ansuz kklistermärket sitter över D-Link loggan och modellnummer.

 


Detta är en fråga som bäst ställs direkt till Ansuz och konstruktörerna då de är de enda som kan ge ett kvalificerat svar. Jag utgår med det sagt ifrån att man inte har utvecklat själva switchdelen ifrån grunden, utan att man som du är inne på har modifierat eller anpassat en befintlig design och konstruktion.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Perfect sense said:

 Detta är en fråga som bäst ställs direkt till Ansuz och konstruktörerna då de är de enda som kan ge ett kvalificerat svar. 

Jag tycker det hade varit mer klädsamt att de istället berättadd vilken ingenjörskonst de bidragit med, ungefär på samma sätt som t ex MSB som berättade att de utgick från Opps cd-drive och vad de sedan gjort.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Bebop said:

Jag tycker det hade varit mer klädsamt att de istället berättadd vilken ingenjörskonst de bidragit med, ungefär på samma sätt som t ex MSB som berättade att de utgick från Opps cd-drive och vad de sedan gjort.

 

Jag har inte sett eller hört dem beskriva konstruktionen närmare, där det också är första gången som jag själv ser insidan. Vill ni att jag frågar dem?

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Perfect sense said:

Jag utgår med det sagt ifrån att man inte har utvecklat själva switchdelen ifrån grunden, utan att man som du är inne på har modifierat eller anpassat en befintlig design och konstruktion.

 

 

Det är ju möjligt men med ett något tränat öga så ser man på ovansidan att kortet med switchen är helt original i själva "strömförsörjningen" och klockan är original (brukar vara den de som moddar switchar byter) så ja det hade varit kul att få ett svar ifrån Ansuz. Jag har mejlat dem för flera veckor sedan med frågor om just switchar och deras LAN-kablar då jag var intresserad av dem men helt utan svar så mitt intresse svalna.

 

Du får kanske svar om du frågar Marcus?

 

 

 

Edited by octavia rs
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, thli72 said:

Racket är verkligen snyggt, gillade det så mycket att jag direkt ville ha ett efter jag sett första bilderna.

 

Men så kollade man priset o satte lite i halsen. . .SEN såg jag att priset var per hyllplan o då var det helt god natt

 

Ja, vi får hoppas på mer tillgängliga modeller framöver.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, octavia rs said:

 

Det är ju möjligt men med ett något tränat öga så ser man på ovansidan att kortet med switchen är helt original i själva "strömförsörjningen" och klockan är original (brukar vara den de som moddar switchar byter) så ja det hade varit kul att få ett svar ifrån Ansuz. Jag har mejlat dem för flera veckor sedan med frågor om just switchar och deras LAN-kablar då jag var intresserad av dem men helt utan svar så mitt intresse svalna.


Jag ska höra med dem!

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...