Steffo™ Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Tv4 Play visar The Cure live från Way out west ikväll kl. 22.00-00.00. https://www.tv4play.se/program/way-out-west/12488865 120 minuter och (ca.) 25 klassiska låtar. Inga klädbyten eller pauser och minimalt med mellansnack. Bara pang på från början till slut….. VoicesInMyHead and JWE 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Jag insåg just att alla runt omkring mig blivit gamla... tur att jag fortfarande är ung. YYZ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 tack för tipset, hade missat annars! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Jag var faktiskt klart överraskad över hur bra de var, kanske främst första halvan. Vet inte hur bra detta framgick på teve dock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted August 10, 2019 Share Posted August 10, 2019 7 hours ago, bfjohansson said: Jag var faktiskt klart överraskad över hur bra de var, kanske främst första halvan. Vet inte hur bra detta framgick på teve dock Jag kan bara hålla med, först tyckte jag de såg förskräckligt gamla och slitna ut och tänkte att vissa band åldras med värdighet och vissa inte. Men det lät bra, och såg bra ut, eller om man bara vande ögat efter ett tag kanske. Jag blev till och med ganska imponerad över hur Robert Smiths 60:åriga röst fortfarande håller riktigt bra. Jag såg dem senast på Arvikafestivalen i början av 2000 talet och det här var betydligt trevligare än jag minns den konserten. Jag blev sittandes och såg hela konserten på TV, det vet jag inte när något sådant hände senast. Ifrån TV rutan så framgick det kanske inte riktigt något om hur ljusshowen såg ut då jag tyckte att de mest filmade väldigt nära hela tiden, det var väl enda anmärkningen i det stora hela. Klart trevlig överraskning på fredagskvällen ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffo™ Posted August 10, 2019 Author Share Posted August 10, 2019 Mycket bra spelning! Inte riktigt samma intensitet och glöd som på tidigare festivaler i sommar, tex. Glastonbury. Kanske flängandet över världen börjar kännas nu, det är ju trots allt inga ungdomar vi talar om?! Men imponerande att rösten fortfarande är så bra, så här 40 år senare! Morgondagens spelning i Helsingfors sänds också på internet (EJ på Tv4Play!) Blir spännande att se hur dagsformen är då. Vill man sen se dem i sitt esse så kommer det att släppas två konserter på dvd + cd den 18 oktober som är ett givet köp! https://www.thecure.com/news/2019/08/the-cure-40-live-double-concert-film-release-announced/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted August 10, 2019 Share Posted August 10, 2019 2 hours ago, Steffo™ said: Mycket bra spelning! Inte riktigt samma intensitet och glöd som på tidigare festivaler i sommar, tex. Glastonbury. Kanske flängandet över världen börjar kännas nu, det är ju trots allt inga ungdomar vi talar om?! Men imponerande att rösten fortfarande är så bra, så här 40 år senare! Morgondagens spelning i Helsingfors sänds också på internet (EJ på Tv4Play!) Blir spännande att se hur dagsformen är då. Hehe, jag är inte så stort fan så jag behöver se alla spelningar på turnén... det räcker med en gång vart 20:e år eller så... Idag har jag haft en riktig The Cure dag dock... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts