jpa2 Posted July 24, 2019 Posted July 24, 2019 hej jag läste Anders65ś inlägg och kände en pust av dåligt samvete att jag inte presenterat mig innan jag började med att lägga ut annonser. Jag har varit en aktiv musiklyssnare i omgångar. Idag är jag 45 år och min resa började väl när jag var 14år. vilken tonåring har inte stått som DJ och mixat skivor? Där började min resa, min första "HIFI" utsrustning var nog sjutton en sanyo, kan den ha hetat så, dessörinnan hade jag fått två sk bergsprängare. Efter tio år med mindre bra grejer, bla en JVC, som iofs hade bra krut i sig så var det dags för ngt bättre. Det tog mig till Hifiklubben i Växjö. Där köpte jag NAD's cd spelare och stärkare, minns inte vilka modellbeteckningar de hade, men i kombinaion med DALI concept 6 så hade jag en bra grund att stå och bygga på tyckte jag. Ganska snart köpte jag en skivspelare, och jag kan inte minnas den modellen heller. Men så köpte jag audiovector högtalare och då öppnade sig lyssnarörat en aning. många trevliga kvällar med vinyl jazz och slutna rum blev det. Efter en tid så tappade jag intresset, oklart varför. Jag sålde av mina grejer helt och hållet. Det var när telefonerna började bli sk smarta och jag misstänker att det tog överhand. För några år sedan så hamnade jag nere på Dennis Brunby i Kalmar och vi hade bestämt oss för att köpa en HIFI. Där landande jag i Naim atomen, AUdiovector QR3 och efter ngt år kompletterade jag med REL S3 subbas, som jag nyligen avyttrade till en medlem. Runt omkring utrustning är ett par Focal Elear, med en Ifi Dsd nano black label. Jag har sedan hittat ett par Beyer Dynamic DT770. som nätverkskabel har jag ISOTEK premiere Evo3 och Chord som högtalarkabel. Nu vill jag kliva upp i utrustning och det gör att jag måste sälja grejerna innan jag kan lägga beställningar. Jag har en del saker jag behöver ordna vidare med och det är bl a lägga jordad el i vardagsrummet, lyssnarrummet har inte optimal utformning så det kräver en del laborerande. Jag lyssnar uteslutande via Tidal, det har inte blivit av att jag köpt musik, trots att jag öppnat en del konton här och var. Jag tyckte det var synd att många återförsäljare inte sålde till Sverige, läs Qobuz bl a, HD tracks var en annan. Har en ganska blandad musiksmak och det är humöret som styr vad jag lyssnar på. I tonåren och upp till 20år däromkring så var det mkt britpop, och sedan kom det att bli lite klassiskt och sedermera mkt jazz. Bilder kommer i lämplig tråd. ha en trevlig dag/Johan Perfect sense, tek, P-pan and 7 others 10 Quote
Anders65 Posted July 24, 2019 Posted July 24, 2019 Så trevligt med din intro och att du återupptagit din resa :-) /Anders Quote
jpa2 Posted July 24, 2019 Author Posted July 24, 2019 tackar tackar, ngn stans ska man ju börja. Quote
octavia rs Posted July 24, 2019 Posted July 24, 2019 3 hours ago, jpa2 said: Jag tyckte det var synd att många återförsäljare inte sålde till Sverige, läs Qobuz bl a, HD tracks var en annan. Välkommen hit Qobuz löser man lätt med ett tillfälligt VPN konto när man registrerar sig (jag använde en adress i England). Jag använde Paypal när jag betala första gången och nu dras de via Paypal varje månad. Quote
jpa2 Posted July 24, 2019 Author Posted July 24, 2019 det är sant, man skulle kunna skapa ett tillfälligt konto. tack för tipset / johan Quote
triomio Posted July 24, 2019 Posted July 24, 2019 Välkommen! Mycket väl genomförd presentation. Känner att jag själv bör presentera mig lite bättre tror jag VoicesInMyHead 1 Quote
Recommended Posts