triomio Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Thomas och Guy-Manuel i Daft Punk ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 6 minutes ago, triomio said: Thomas och Guy-Manuel i Daft Punk ? Nu börjar ni närma er...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Cassius ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 22 minutes ago, triomio said: Cassius ? Nej. ? Elektroniska pionjärer som givit ut sina plattor både på engelska och sitt modersmål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 KRAFTWERK! Kling Klang Studio!! P-pan, calle_jr, new order and 1 other 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 2 minutes ago, JWE said: KRAFTWERK! Kling Klang Studio!! Äntligen!!?? JWE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 (edited) Ungdomligare hälsning med personligt pronomen i objektsform Går ihop med effekt. Från västkusten, nu mer anglosaxare. Smidig lurendrejare. Bit i den ni! Edited July 29, 2019 by JWE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Är det Mustasch frontman Ralf Gyllenhammar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 (edited) 42 minutes ago, triomio said: Är det Mustasch frontman Ralf Gyllenhammar ? Fel västkust, lite, eller väldigt mycket varmare breddgrader! Men frontman.. eller var det kvinna? Edited July 29, 2019 by JWE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Sonic Youth? Fet chansning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 59 minutes ago, new order said: Sonic Youth? Fet chansning. Tyvärr! Hon är från stället Toto sjöng om, flyttade därifrån i tidig ålder. Tidigare medlem i ett band med namnet på ett par tåg som är populära i dessa tider. Bandet och namnet är detsamma. Om ni löser ordleken är det uttalet på artisten med svensk stavning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 (edited) Helen Folasade Adu eller mer känd som Sade? Kommer från Nigeria och bor i England (anglosaxisk). Bandet är även det Sade. Edited July 30, 2019 by Bolstad calle_jr and JWE 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 26 minutes ago, Bolstad said: Sade? Den satt! ("tja" + objektpronomen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 51 minutes ago, Bolstad said: Helen Folasade Adu eller mer känd som Sade? Kommer från Nigeria och bor i England (anglosaxisk). Bandet är även det Sade. Jajemen! Sades uttal - Shaday (Tja-Dej)Går ihop med effekt. - Gift med Ian Watts Smidig lurendrejare. - Smooth Operator Tidigare medlem i ett band med namnet på ett par tåg som är populära i dessa tider. - Sångare i bandet Pride (som typ blev gruppen Sade senare, väldigt lite info om det på nätet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Yes, äntligen blev det rätt gissning. Går ihop med effekt. - Gift med Ian WattsSmidig lurendrejare. - Smooth Operator Dessa två saker hade jag aldrig fått ihop men det lilla jag kom ihåg av Sade räckte. Återkommer inom kort med en gåta, en av mina favoriter blir det men det är inte mycket hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Då kör vi och hoppas ni får gnugga knölarna ordentligt. Kringflyttande vagabond men numera fastboende invandrad före detta gymnast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Jose-Manuel Thomas Arthur Chao aka Manu Chao? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 (edited) 1 hour ago, new order said: Jose-Manuel Thomas Arthur Chao aka Manu Chao? Tyvärr @new orderoch hur kom du fram till honom? Det gäller en hon och kommer ursprungligen från ett land med lång kust. Edited July 30, 2019 by Bolstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 20 minutes ago, Bolstad said: Tyvärr @new orderoch hur kom du fram till honom? Det gäller en hon och kommer ursprungligen från ett land med lång kust. Ja du... Vagabond är han helt klart. Som verkar vara utan rötter. Gymnast tror jag inte han är, men hade på sig en Athletic Bilbao tröja med I hans Mr Bobby video. Bolstad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Ane Brun ? calle_jr, Bolstad and YYZ 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 (edited) Det skulle eventuellt kunna gälla Regina Lund? Lite otippat kanske, men elitgymnast har hon iaf varit, och flyttat en hel del därutöver. Finland har väl en skapligt lång kustlinje, va? Edited July 30, 2019 by AlfaGTV new order and Bolstad 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 28 minutes ago, triomio said: Ane Brun ? Där har vi redan vinnaren. Jag som verkligen ansträngde mig för att krångla till det . Efter studenten flackade hon runt bland olika städer och länder för att sätta bo i Stockholm då kärleken pockade på. Som ung höll hon på med rytmisk gymnastik. Min nästa ledtråd skulle bli, hon började sent i musikens spår. Nämligen vår gamla myndighetsålder. (21) Grattis @triomio Strongt jobbat. triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Jag tog det på land med lång kust. Vilket är Norge Bolstad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Ok, då kör vi.. Tecknar janeiro. Blev sedan en drake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolstad Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Rio, en skiva av Duran Duran. Sångaren Simon Le Bond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 6 minutes ago, Bolstad said: Rio, en skiva av Duran Duran. Sångaren Simon Le Bond? Nope. Men du är på rätt väg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Vi behöver nog en hint som är tydligare än den förra... Bolstad and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 1 hour ago, AlfaGTV said: Vi behöver nog en hint som är tydligare än den förra... Suddigt intro i natten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Ni får en ledtråd till: Damorkester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 Svante och Björns Nattsudd hade en damorkester... Ofta ledd av Ina Ray Hutton, så vi säger väl det då? (för jag har för mig att du spelar en del sådant?) Övriga ledtrådar "swishade" förbi ovanför mitt huvud dock... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts