Jump to content

Gissa musikern


calle_jr

Recommended Posts

Nästa gång klår du mig Calle.

Då det varken är Knopfler eller Bono så kommer nästa hjälp här:

Söker en galning eller tuffing det är betraktarens val. 

Detta då han bröt armbågen och bad läkaren att lägga gipset så han kunde öva på gitarren. 

För att rädda sitt framtida kungadöme idkade den vackra prinsessan umgänge med djävulen,

allt medans folket tog gift för att undslippa detta fasansfulla.

Link to comment
Share on other sites

Då det ännu inte kommit något svar som passar fyller vi på med mer:

 

Söker en galning eller tuffing det är betraktarens val. 

Detta då han bröt armbågen och bad läkaren att lägga gipset så han kunde öva på gitarren. 

För att rädda sitt framtida kungadöme idkade den vackra prinsessan umgänge med djävulen,

allt medans folket tog gift för att undslippa detta fasansfulla.

Det är ingen okänd yngling vi har att göra med trots att han håller sig lite i skymundan har han hjälpt storheter som: Cher, Peter Cetera, Bonny Taylor, Ziggy Marley mm mm. 

Link to comment
Share on other sites

 

Söker en galning eller tuffing det är betraktarens val. 

Detta då han bröt armbågen och bad läkaren att lägga gipset så han kunde öva på gitarren. 

Vid 13 års ålder bröt han armbågen och fick den gipsad så han kunde spela gitarr. 

För att rädda sitt framtida kungadöme idkade den vackra prinsessan umgänge med djävulen,

allt medans folket tog gift för att undslippa detta fasansfulla.

Framtida kungadöme=kingdom Come, gift=Poison två band han spelat i. 

Djävulen förekommer ofta i hans texter i olika tappningar. 

Det är ingen okänd yngling vi har att göra med trots att han håller sig lite i skymundan har han hjälpt storheter som: Cher, Peter Cetera, BonnyTaylor, Ziggy Marley mm mm. 

 

Rätt svar är: Blues Saraceno

Lysande jobbat 

 

@P-pan

 

Edited by Bolstad
Felstavat
Link to comment
Share on other sites

Oj då, det där var mest på chans.

Kvällen bär med sig lite gäster och allt vad det innebär så jag får antagligen svårt att hinna med nästa frågeställning.

Försöker klura ut nästa omgång och återkomma under morgondagen.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, AlfaGTV said:

Teddy Reynolds kanhända? Iaf rätt ålder och född i södern, TX!

 

Nope...

Jag får korrigera lite ser jag nu + att jag lägger till...

 

Sträng gubbe som 88 år senare fortfarande skulle ha siktat sin hemmahamn i södern

Tappad hammare

 

 

Link to comment
Share on other sites

Trevligt. Känns bra att ta hem en vinst så här på söndagen. Kan för övrigt rekommendera "Adventures in jazz and folklore" med Wallin, Johansson, et.al. En av mina favoritjazzskivor.

 

Adventures in Jazz and forklore

 

Men nu måste jag få fundera lite innan jag återkommer...

Edited by Ranefjord
Link to comment
Share on other sites

Inget rätt än. Vi tar en ledtråd till.

 

Ledtråd 1: Det är varmt väder, Löfven ondgör sig över svarta marknaden, och Greta åker till USA

Ledtråd 2: Kanske kan denna formen av möjlig kärnkraft vara en del av en lösning på klimatförändringarna. ...och jag önskar mig ett riktigt tungt åskväder just nu.

 

Link to comment
Share on other sites

Vi fortsätter.

 

Ledtråd 1: Det är varmt väder, Löfven ondgör sig över svarta marknaden, och Greta åker till USA

Ledtråd 2: Kanske kan denna formen av möjlig kärnkraft vara en del av en lösning på klimatförändringarna. ...och jag önskar mig ett riktigt tungt åskväder just nu.

Ledtråd 3: Basisten i bandet jag söker blev inte gammal, men han lämnade ett stort avtryck (inte klimat) på kommande basister. Bl.a. Flea från Red Hot Chili Peppers nämner honom som inspirationskälla.

Edited by Ranefjord
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...