triomio Posted August 30, 2021 Author Share Posted August 30, 2021 1 hour ago, LPL said: Då blev det plötsligt mer intressant Du kan alltså programmera knapp för knapp (F2F) så den kan serva flera apparater som de vanliga plastfjärrisarna? Hur är uteffekten på den, funkar den 360⁰ eller behöver man kikarsikte? Japp, det är en sån där självlärande fjärr som läser av signalen från originalfjärren. Dock så är det inte säkert att den klarar av alla apparater som finns på marknaden p.g.a. våglängd osv. ..så jag fick chansa och hålla tummarna på att det skulle funka med min apparat. Den har rätt så bra output men funkar inte 360⁰, men ljuset kan reflekteras mot vissa typer av ytor t.ex. textiler. Så om jag riktar fjärren mot magen och trycker av så reagerar mitt försteg. ...man behöver inte montera något sikte på den LPL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted August 30, 2021 Share Posted August 30, 2021 2 minutes ago, triomio said: Den har rätt så bra output men funkar inte 360⁰, men ljuset kan reflekteras mot vissa typer av ytor t.ex. textiler. Så om jag riktar fjärren mot magen och trycker av så reagerar mitt försteg. Beroende på mage så kanske det ändå kan bli något av en rundstrålande effekt? AlfaGTV, triomio, magnuskan and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LPL Posted August 30, 2021 Share Posted August 30, 2021 15 minutes ago, triomio said: Dock så är det inte säkert att den klarar av alla apparater som finns på marknaden p.g.a. våglängd osv. ..så jag fick chansa och hålla tummarna på att det skulle funka med min apparat. Det brukar gå bra speciellt om den följer Philips RC-5 standard, men visst är lite chansning. Fjärrisen ser dock riktigt trevlig ut om man jämför med det andra liknande produkter som man stött på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted August 30, 2021 Author Share Posted August 30, 2021 6 minutes ago, LPL said: Fjärrisen ser dock riktigt trevlig ut om man jämför med det andra liknande produkter som man stött på. Antar att du vill veta vart jag har köpt min. https://www.ebay.com/itm/164937013788 Och här har du en instruktion till den. Remote control instruktions.pdf Ampalang and LPL 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parsifal Posted August 30, 2021 Share Posted August 30, 2021 19 hours ago, triomio said: Triomios krypin? Äntligen en vinylfjärr! Tryck på valfri knapp - gå sedan fram till spelaren och lägg på skivan, sätt ner tonarmen och voilà! Analogt och bra så som de ska va! Ampalang and triomio 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted September 10, 2021 Author Share Posted September 10, 2021 Nu känns det som att jag har kommit hem i mitt sökande efter den ultimata ljudanläggningen. Jag lyssnar numera på musiken utan att fundera på vad jag skulle vilja byta ut eller så. Det enda jag vill nu är att utöka min skivsamling och bara njuta av musiken och andra intressen börjar ta mer plats i min vardag. Kanske kan man fila lite mer på vissa detaljer och visst går det att uppgradera mera. Men då handlar det om sådana för mig enorma summor som jag hellre lägger på annat och jag tror inte att det blir så värst mycket bättre heller om man får ta "The law of diminishing returns" i beaktning. Vad kallar man det på svenska månntro? Men vi får se hur länge det varar Apexorca, parsifal and shifts 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adagio Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 On 2021-08-30 at 10:10, triomio said: Japp, det är en sån där självlärande fjärr som läser av signalen från originalfjärren. Dock så är det inte säkert att den klarar av alla apparater som finns på marknaden p.g.a. våglängd osv. ..så jag fick chansa och hålla tummarna på att det skulle funka med min apparat. Den har rätt så bra output men funkar inte 360⁰, men ljuset kan reflekteras mot vissa typer av ytor t.ex. textiler. Så om jag riktar fjärren mot magen och trycker av så reagerar mitt försteg. ...man behöver inte montera något sikte på den Snyggt! Det går att lämna in på lasergravering på div gravyr och skyltmakare-etablissemang för en helt ok kostnad om man vill märka upp sin fjärr. triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 Satt och hade lite tråkigt en dag och tänkte: Jag gillar grönt. Är inte så förtjust i blått. Fick en ide... Varför inte sätta in gröna lysdioder och ett gult filter i CD-spelarens display så att den visar turkosgröna siffror istället? Tänkt och gjort... Nu har jag en Esoteric med ett behagligt grönt sken vilket känns mycket bättre än blått när man vill njuta av musiken Nu har man gjort ett inlägg för 2022 också Ampalang, YYZ, shifts and 8 others 10 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Det ser väldigt proffsigt ut, och om jag inte är ute o cyklar 🚴♀️ alldeles, så matchar färg och utformning på power-knappen apparaten under som en smäck, va? triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 20 minutes ago, AlfaGTV said: Det ser väldigt proffsigt ut Tack! Ja, jag blev själv något överraskad över resultatet. Varför envisas de med att installera blå lysdioder som var modernt för typ 20 år sedan 22 minutes ago, AlfaGTV said: och om jag inte är ute o cyklar 🚴♀️ alldeles, så matchar färg och utformning på power-knappen apparaten under som en smäck, va? Inte riktigt till 100%, kameran ljuger lite. Men färgen matchar exakt till JR apparaterna ovan, där jag också var och petade lite i belysningen tidigare för något år sedan. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Nice! triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted January 11 Author Share Posted January 11 Esoteric annonserar att de kommer att börja sälja nya K-05XD till våren. Jag är lite svag för deras grejor och det där ljudet som är som klipp och skuret för mina öron. Det skulle dessutom vara lite kul om den kan fås i svart, utan att det blir en så kallad svåråtkomlig limiterad edition. Antar att den kommer att hamna någonstans runt 150k, vilket isåfall skulle kunna hamna inom min budgetram. Vad göra? ..jag får väl helt enkelt vänta och se calm and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted January 11 Share Posted January 11 Snygg i svart! Jag trodde dock deras XD-ändelse stod för "hörlursförstärkeri ombord", med det var tydligen fel. triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted January 11 Author Share Posted January 11 Jag trodde att XD ändelsen står för: AlfaGTV and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted January 11 Share Posted January 11 Vad kan denningadära K-05XD som din gamla inte klarar ? Förutom att gömma sig i mörkret tack vare annan färg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted January 13 Author Share Posted January 13 Äh, jag vet inte. Ta mer betalt calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoL Posted January 16 Share Posted January 16 Grattis till väldigt fin vinylspelare✨👌🏻 triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted January 16 Share Posted January 16 Mycket fin vinylspelare. Grattis. triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts