Jump to content

Val av försteg/streamerlösning


Svanteborg

Recommended Posts

Kära vänner, jag behöver lite tips och råd.

Jag har idag en Yamaha WXC-50 Musiccast som nätverksspelare och försteg. Efter mycket funderande och filurande och ett inköp av en köksradio (Dynaudio Music 3) så tänkte jag att det vore smidigt att kunna styra både köksradion och stereon i samma app, och jag börjar få upp ögonen för Roon mer och mer. Det verkar jädra smidigt för att kunna styra allt, oavsett om det är olika märken på nätverksspelarna så länge de är Roon Ready. Jag hade ju ändå tänkt uppgradera till ett fristående försteg, så varför inte byta ut Yamahan till något Roon Ready då så har jag i alla fall inte stängt några dörrar!
Vad har ni för tips på hårdvara? Finns det nån färdig lösning idag som har försteg, gärna RIAA, och är Roon Ready?
I annat fall tänkte jag att ett försteg med RIAA och DAC inbyggt skulle kunna funka, och en Pro-Ject Stream Box S2 Ultra som nätverksspelare? Det behöver väl vara en rätt bra klass på DACen om den ska klara alla högupplösta format och vad det är?

Jag tänker mig att kunna lägga nånstans mellan 20-30 tusen, Stream Boxen kostar 8000 ny så om det inte finns nåt försteg som klarar allt som behövs så tipsa gärna om prisvärda försteg runt 20-25 tusen, gärna begagnat.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har gått i ungefär samma tankar som du, och mitt val föll på Cocktail Audio X-45

http://www.cocktailaudio.com/home/sub01_02.php

En rätt "makalös manick" tycker jag :) 

Du har, försteg med dac (ESS Sabre) både analoga och digitala ingångar, Riaa steg (har inte testat det ännu), streamer Roon redy, läser även MQA, cd spelare/rippare (om du monterar in en hdd/ssd. Radio har den också. Dubbla analoga utgångar (RCA och xlr), digitala utgångar också. 

 

Har säkert glömt en del men kolla länken. 

Pris ca 23000:- vill ja minnas, hör av dig om jag kan vara till någon mer hjälp :) 

 

Anders

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...