Jump to content

Recommended Posts

• Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hejsan!   Allting har en början och vi går igång på olika saker. Inget är viktigare än helheten, samtidigt som helheten byggs upp (liten) beståndsdel för beståndsdel. Med nästan 100 byg

...fortsätter med sin "Coming Soon". Jag är splittrad till fenomenet...främst för att det ställer krav på att leverera på löften innan man är klar. Accuton gjorde ett par missar och så har även SC Aco

Den låter toppen!!! ? Här med FA503 fast jag använder bara 2 kanaler och säkert inte alla 500 watt. ?

Posted Images

12 hours ago, PKS said:

Det vekar även vara en diskant på gång i Ellipticor-serien

Jasså - det finns ju redan en Ellipticordiskant.

d3404a-1.jpg

..men en till signaleras det på hemsidan. Nuvarande modell är ju rätt "stor" så min gissning blir på en mindre diskant, men utsträckning en bra bit uppåt. Nu när jag tänker på det - det vore ju coolt med typ en 2 eller 3 tums domediskant i denna serien! :D

On 2020-11-18 at 08:08, Engelholm Audio said:

..men en till signaleras det på hemsidan. Nuvarande modell är ju rätt "stor" så min gissning blir på en mindre diskant, men utsträckning en bra bit uppåt. Nu när jag tänker på det - det vore ju coolt med typ en 2 eller 3 tums domediskant i denna serien! :D

Det hade varit ett bra tillskott till Ellipticor-familjen, speciellt eftersom det är lite av en lucka mellan deras diskant och minsta mellanregister (18 cm). Jag tror (total gissning) att det är en liknande diskant som den som redan finns men med exotiskt material i domen