Jump to content

VPI HW19 med ET2 tonarm ***SÅLD***


Recommended Posts

image.png.4b9fd909fcc3078f08427f39bb067f41.png

(lånad bild)

 

 

Pris: 12.000:-

VPI HW 19 i pianolack och akryl med ET2 luftburen tonarm. Enbart tonarmen är värd pengarna. Fortfarande full support från Eminent technology in i minsta reservdel och den är uppgraderingsbar.

Det finns hur mycket info som helst på nätet om denna klassiska tonarm. Eminent Technology har ett begränsat antal ET2.5 som de säljer direkt från fabrik till USD 4500,- !!!

Historia: inköpt av mig i slutet av 80-talet och tonarmen uppgraderad mitten 90-tal. Samlade damm i typ 10-15 år tills jag bestämde mig för att sälja. När jag sedan såg den i butiken igen köpte jag tillbaka den av nostalgiska skäl men det blev aldrig så att jag fick kopplat upp den igen. Proveniensen höjer värdet säger de på Antikrundan. Nu har ni den :)

 

mvh

Kenneth

 



: 12.000:-
VPI HW 19 med ET2 luftburen tonarm. Enbart tonarmen är  värd pengarna. Fortfarande full support från Eminent Technology in i minsta reservdel. Den är också uppgraderingsbar.. Hur mycket info som helst på nätet om denna klassiska tonarm. Eminent Technology har ett begränsat antal av ET2.5 som de säljer direkt från fabrik till USD 4500:- !!! 

Skivspelarens och tonarmens historia: Jag köpte hela paketet i slutet av 80-talet. Tonarmen uppgraderades i mitten på 90 talet. Det var inte så värst många år sedan jag sålde den och när den sedan var till salu igen köpte jag tillbaka den. Av nostalgiska själ. Det blev aldrig så att jag monterade den så nu säljer jag pga platsbrist.... 


: 12.000:-
VPI HW 19 med ET2 luftburen tonarm. Enbart tonarmen är  värd pengarna. Fortfarande full support från Eminent Technology in i minsta reservdel. Den är också uppgraderingsbar..

Hur mycket info som helst på nätet om denna klassiska tonarm. Eminent Technology har ett begränsat antal av ET2.5 som de säljer direkt från fabrik till USD 4500:- !!! 

Skivspelarens och tonarmens historia: Jag köpte hela paketet i slutet av 80-talet. Tonarmen uppgraderades i mitten på 90 talet. Det var inte så värst många år sedan jag sålde den och när den sedan var till salu igen köpte jag tillbaka den. Av nostalgiska själ. Det blev aldrig så att jag monterade den så nu säljer jag pga platsbrist.... 


 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...
  • kenneth changed the title to VPI HW19 med ET2 tonarm ***SÅLD***

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...