Mattias Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 High End 05 i Sollentuna bjöd på ovanligt stort utbud av musik. Det bästa utbudet jag varit med om på hifimässa och sånt gillar ju jag Opus3. Jan-Erik Persson i egen person fanns på entreplanet, lika trevlig och informativ som vanligt. Sålde plattor till fördelaktigt pris. Ett par exempel Showcase 2005 (en sampler) Peder af Ugglas - Autumn shuffle KKV, Kirkelig kulturverkstad fanns representerade via Golden Age. Perfekt att skaffa några godbitar man funderat på länge att skaffa. Tror dock att skivorna delvis tog slut under lördagseftermiddagen. Litet axplock av vad man kunde frossa av: Karin Bremnes - Svarta Björn (en audiofilklassiker) Salomons "högsång" med Lill Lindfors och Tommy Nilsson Katia Cardenal - Taube på spanska Tom Russel - The man who god knows where Mårten Design hade tagit hem ett härliga blandning av musik som fanns för försäljning. Citerar deras inlägg innan mässan: "Försäljning av audiofilskivor och audiofilartiklar under mässan: Ett parti direktgraverade vinylskivor, de flesta helt nya i obrutet konvolut. Flera speciella audiofilutgåvor med serienummer mm från Sheffield Lab, Crystal Clear, Direct Disc m fl. Pris från 100 kr st. Ett parti välvårdade vinylskivor i toppskick till låga mässpriser, ur Mårten Designs specielle vinylguru Anders Lööfs egen samling. Audiofilutgåvor, främst SACD hybrider från Telarc; Chesky, Prophone och Proprius till förmånliga priser under mässan. Flera audiofila toppnummer utlovas." Några ur mängden Jasques Lossier trio - Plays Bach Vivaldi four seasons Jazz at the Pawn Shop - här 1-2 men även volym 3 i CD-utgåva fanns tillgänglig från Proprius till bra pris. /Mattias Quote
Mattias Posted February 6, 2005 Author Posted February 6, 2005 Pojkar, tror det fanns lite fler ställen att handla musik på och ni har sökert gjort klipp. Berätta gärna.... /Mattias Quote
Timbre™ Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Skivorna med Jacques Loussier är några riktiga höjdare och nu finns dom alltså på SACD... Quote
eliot Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Just dom Opus3-skivorna köpte jag och också - som jag sedan tidigare har på 45 varvs LP. Quote
Neon Park Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Jag köpte tre st.bra skivor Peder Af Ugglas Autum Shuffle,David Munyon Seven Leaves In A Blue Bowl Of Water och Chris Jones Moonstruck/No Looking Back den sista är en dubbel-CD,har just lyssnat igenom dom och det verkar mycket lovande.Rekomenderas. Mvh Quote
Nitram Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Jag slog till på Stockfischsläppet av sara k.´s waterfalls... Kanske uttjatad som demoplatta, men trevlig lyssning. Quote
eliot Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Jag slog till på Stockfischsläppet av sara k.´s waterfalls... Kanske uttjatad som demoplatta, men trevlig lyssning. - Jag sa till Wolfgang att hålla en till mig (vinyl naturligtvis ) - men glömde bort det så det blev ingen Sara K. Det blir fler tillfällen :cool: Det var roligt att träffa Mattias IRL och snacka lite musik - inte bara prylar Quote
Wolfgang Posted February 7, 2005 Posted February 7, 2005 Eliot: Har fortfarande ditt Ex kvar!!! Kan skicka per post och du får naturligtvis mässpriset !! Wolfgang Quote
Mattias Posted February 7, 2005 Author Posted February 7, 2005 Det var en rackarns trevlig mässa Så skojigt att jag glömde handla Stockfischskivor denna gång. På forumfikat sprang jag på eliot och vi hade en trevlig stud av musik och hifiprat Kul att musikhandlingen fortsätter även efter mässan... Mvh Mattias Quote
fatpipe Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 För min egen del vart det följande välljuds delikatesser Stockfish - Closer to the music Sara K - Waterfalls 30 Years' fidelity (KKV) Quote
Lasse Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 30 Years' fidelity (KKV) är en helt underbar skiva Hittade den på DirtyRecords för ynka 70 spänn Quote
Recommended Posts