Jump to content

Recommended Posts

Posted

High End 05 i Sollentuna bjöd på ovanligt stort utbud av musik. Det bästa utbudet jag varit med om på hifimässa och sånt gillar ju jag :mm:

Opus3. Jan-Erik Persson i egen person fanns på entreplanet, lika trevlig och informativ som vanligt. Sålde plattor till fördelaktigt pris.

Ett par exempel

22050%20Showcase.jpg

Showcase 2005 (en sampler)

22042%20Autumn.jpg

Peder af Ugglas - Autumn shuffle

KKV, Kirkelig kulturverkstad fanns representerade via Golden Age. Perfekt att skaffa några godbitar man funderat på länge att skaffa. Tror dock att skivorna delvis tog slut under lördagseftermiddagen.

Litet axplock av vad man kunde frossa av:

FXCD200.jpg

Karin Bremnes - Svarta Björn (en audiofilklassiker)

FXCD146.jpg

Salomons "högsång" med Lill Lindfors och Tommy Nilsson

27002.jpg

Katia Cardenal - Taube på spanska

2501.jpg

Tom Russel - The man who god knows where

Mårten Design hade tagit hem ett härliga blandning av musik som fanns för försäljning. Citerar deras inlägg innan mässan:

"Försäljning av audiofilskivor och audiofilartiklar under mässan:

Ett parti direktgraverade vinylskivor, de flesta helt nya i obrutet konvolut. Flera speciella audiofilutgåvor med serienummer mm från Sheffield Lab, Crystal Clear, Direct Disc m fl. Pris från 100 kr st.

Ett parti välvårdade vinylskivor i toppskick till låga mässpriser, ur Mårten Designs specielle vinylguru Anders Lööfs egen samling.

Audiofilutgåvor, främst SACD hybrider från Telarc; Chesky, Prophone och Proprius till förmånliga priser under mässan. Flera audiofila toppnummer utlovas."

Några ur mängden

3411.jpg

Jasques Lossier trio - Plays Bach

3417.jpg

Vivaldi four seasons

91_b.jpg96_b.jpg

Jazz at the Pawn Shop - här 1-2 men även volym 3 i CD-utgåva fanns tillgänglig från Proprius till bra pris.

/Mattias

Posted

Jag köpte tre st.bra skivor Peder Af Ugglas Autum Shuffle,David Munyon Seven Leaves In A Blue Bowl Of Water och Chris Jones Moonstruck/No Looking Back den sista är en dubbel-CD,har just lyssnat igenom dom och det verkar mycket lovande.Rekomenderas.

Mvh

Posted
Jag slog till på Stockfischsläppet  av sara k.´s waterfalls...

Kanske uttjatad som demoplatta, men trevlig lyssning.

- Jag sa till Wolfgang att hålla en till mig (vinyl naturligtvis ;) ) - men glömde bort det så det blev ingen Sara K. :black:

Det blir fler tillfällen :cool:

Det var roligt att träffa Mattias IRL och snacka lite musik - inte bara prylar ;)

Posted

Det var en rackarns trevlig mässa :mm:

Så skojigt att jag glömde handla Stockfischskivor denna gång. På forumfikat sprang jag på eliot och vi hade en trevlig stud av musik och hifiprat :)

Kul att musikhandlingen fortsätter även efter mässan...

Mvh Mattias