Jump to content

KE Audio i samarbete med Balance Ljud & Bild under Sweetspot


kenneth

Recommended Posts

Balance Ljud & Bild kommer att ha parallell-öppet under mässdagarna. Butiken kommer att vara laddad med högtalare från Peak-Consult:

 

Princess X

InCognito 20th Anniversary

Empress X

El Diablo XE

 

och elektkronik som matchar! El Diablo med en verkningsgrad på 95dB vid 7 Ohm blir kronan på verket med den 'närproducerade' rör-elektroniken från APS Tube Technique.

 

Den integrerade Vitus Audio RI-100 har fått sin efterföljare. RI-101 kommer att driva stativarna InCognito 20th Anniversary. Purist Audio Design binder ihop och i övrigt blir det säker prat om strömrening.....

 

Transport kommer att finnas till och från mässområdet för den som så önskar. Färdas du själv med bil finns det vägledning på Balance hemsida Balance Ljud & Bild  Dessutom, om jag förstår det rätt.

är gatuparkeringen fri efter 15.00 på lördag fram till 09.00 måndag morgon.

 

Väl mött i Jönköping 27-28 april. 

 

mvh

Kenneth

 

Link to comment
Share on other sites

El Diablo har alltid varit lite av en kulthögtalare för mig. Den första Peak jag kom i kontakt med men det blev aldrig så att jag tog hem någon. Den fick vika undan för Peak-Consults

MTM-konstruktioner. Därför skall det bli lite extra spännande att återstifta bekantskapen med den här versionen av El Diablo, med betydligt mer påkostade delningsfilter och element.

 

mvh

Kenneth

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...