octavia rs Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Nästa år kommer en R2R maskin ifrån Thorens byggd i samarbete med Ballfinger https://hifipig.com/thorens-release-tm-1600-high-end-tape-machine/ lindome, Perfect sense and byZan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 De där var en smutt liten maskin och jag ser fram emot rapporteringen från München av de på forumet som åker dit /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Eftersom den är hälften så tjock jämfört med t.ex. min A807 så kan man undra vad som utgör skillnaden? Läcker maskin onekligen! Priset blir därefter! Kul att det sker lite nyutveckling. Undrar vad som hände med Studer/Revox:s projekt, helt dött eller.....? Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted May 11, 2019 Author Share Posted May 11, 2019 Lite bilder ifrån München. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 11, 2019 Share Posted May 11, 2019 Eftersom vi har några reportrar på plats i München tycker jag vi kan avvakta någon dag och låta dem visa nyheterna först. M.O.C brukar ju hålla på till midsommar och vi har inte bråttom. YYZ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted May 12, 2019 Author Share Posted May 12, 2019 19 hours ago, calle_jr said: M.O.C brukar ju hålla på till midsommar och vi har inte bråttom. För de som inte vill vänta till midsommar (ni får titta bort helt enkelt om ni inte vill se mer) här kommer en film med TM1600 calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted May 12, 2019 Author Share Posted May 12, 2019 Satt och kollade på bilderna och de ser ju ut att vara en separat PSU men sen ser jag att de är bara RCA ut på den är det vanligt på R2R maskiner att de är obalanserade? Ni som kan de här med R2R maskiner obalanserat kontra balanserat på R2R hur tänker man där @calle_jr ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 2 hours ago, octavia rs said: hur tänker man där @calle_jr ? Generellt som vanligt, dvs single end för consumer och balanserat för pro/studio. På Studer B62 som jag spelar med är det 1:1 trafos på utgångarna: Vad jag sett ser det ut på liknande sätt på andra studiobandspelare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts