thli72 Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 (edited) Lite udda ämne kanske men kul att höra vad andra tycker Jag tänker här på låter som känns som den perfekta "sista låten" på ett album. Som en bonus kan man även skriva perfekta "sista låtar" som INTE är sista låten på det aktuella albumet, kanske låtar som artisten ofta använder som sista låt på en konsert men som inte är sista låten på ett album. Min musiksmak är mer "pop orienterad" än mångas på detta forum men skall bli kul att höra vad folk tycker i ämnet Men jag börjar: Bra sista låt. . Heather Nova albumet "South" och sista låten " Just Been Born" Bra sista låt som INTE är sist på albumet Vanessa Carlton från albumet "Heroes & Thieves" och låten "Home" . . .den bästa sista låt jag kan tänka mig. . men den är INTE sista låten Edited March 9, 2019 by thli72 Lasse and Taxmannen 2 Quote
Apexorca Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 (edited) Hur kan en sista låt bli bättre än "I Just Can't Get Enough" på Depeche Mode's först album Speak And Spell. Coolt, bra och ruggigt kaxigt, särskilt med tanke på vilken karriär de fick. Kika här... Edited March 10, 2019 by Apexorca shifts and lindome 2 Quote
VoicesInMyHead Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Svårt att komma på vad som känns som den perfekta sista låten tycker jag, men de här två är iaf de klart bästa låtarna på respektive skiva och de ligger båda sist, som små extra guldkorn att belönas med innan det hela tar slut... Interpol - Leif Erikson TR/ST - Sulk Quote
AlfaGTV Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 (edited) Svårt uppdrag, men denna är strategiskt korrekt: Edited March 10, 2019 by AlfaGTV Quote
x2000 Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 (edited) Rolling stones, album let it bleed. ... men det självklara valet är naturligtvis "The End" från The Doors fantastiska debutskiva med samma namn. Edited March 10, 2019 by x2000 lunch shifts 1 Quote
calle_jr Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Life And Life Only från Al Stewart, albumet Love Chronicles: Quote
Recommended Posts