juha Posted February 3, 2005 Posted February 3, 2005 Här kommer en bild av ett rum som står i sin början av förvandling, Svanå står för nyheterna. Quote
K-man Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Kul å se Juha! Blir roligare och roligare att lyssna....men ta det grant....undrar vad slutmålet är? Själv tycker jag dessutom att dessa paneler kan var fina väggpaneler....fast det är inte alltid jag får medhåll \\K-man Quote
Timbre™ Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Vi kommer att få se en hel del Svanånytt den närmaste tiden. Quote
juha Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 "Tat lugnt, ta en Toy" Lovar att jag skyndar långsamt Ska "voica" upp rummet lugnt å fint, men tack för råd Slutmålet är väl välbefinnande både i familjelivet och musik intresse Själv är jag hur glad som helst över diffusorers mönster och utseende, vilsamt när man lyssnar för både öron och ögon. Quote
K-man Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Ett perfekt slutmål Juha! Följer med stort intresse...och suger i mig idéer och inspiration! \\K-man Quote
Guest Rydberg Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Börja med att lägga in mattor på hela golvet, det brukar göra en hel massa Quote
Guest johan Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Det ser ju riktigt snyggt ut Jag har själv mailat lite fram o tillbaka till Svanå , men jag kommer att bygga på lite då o då. Annars hinner inte frugan vänja sig Vilka förbättringar har skett sen innan ?? Quote
Merkurius Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Synd bara att svanå tar så lååång tid på sig att lägga upp en ny hemsida. En riktigt fräsch hemsida med massor av info och snygga bilder kan ge oanade möjligheter (med rätt promo förstås) även om det kostar en slant. Quote
juha Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Svanå ska få igång hemsidan vilken dag som helst nu...nyfiken är man ju allt Johan: Jag smög in tre Tq45 och sedan var det klippt, dessförinnan så har Acoustica Applikata, Asc tube traps, Black holes kommit och gått..kände att nu var det dags att stega iväg "på riktigt" Quote
Guest johan Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Juha Jo jag kommer ihåg dom bilderna som Timbre lade upp för ett tag sedan. Redan då måste det har låtit för jäkla bra Mitt första mål blir att ta hand om taket sen får vi se var det slutar. Matts rekomenderade Dacron skivor i taket så jag börjar där. Några basabsorbenter tror jag inte att jag behöver men diffusorer ska upp. Jag hade gärna testat att dtffusera bakre väggen där mattan o draperiet är men där är en JÄTTE dörr på den väggen och dessa paneler mår väl bäst om dom skruvas fast ?? Ha det bäst J Quote
juha Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Diffusorerna kan stå fritt(det gör iaf mina) det är tunga o stabila. Quote
K-man Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Står fria...ahh..idé... Hur sitter de ihop? Sektionerade hur? ...vikt... Många frågor blir det....men du vet varför \\K-man Quote
juha Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Tar man en titt på bilden, längst ner hittar man absobenterna V-4, dessa ställer man rätt ner på golvet, ovanför hittar man diffusorerna Ma-moduler, dessa ställer man sektionsvis ovanpå V-4 om man vill, utan att skruva fast dem mot vägg= alltså väldigt enkelt när man flyttar till nytt boende...inga märken Ma-modulerna väger en hel del men vet faktiskt inte hur mycket, men man lyfter dem ensam så det är inga problem och pussla ihop gott ljud :cool: Quote
juha Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Vi får väl tipsa Svanå om ett "Sverige Paketet" med diverse godsaker i akustik väg Quote
Guest krelle Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 jaaa, nu har de en ny sida.............http://web.telia.com/~u96300681/ tillfällig sådan..............mvh Krelle Quote
K-man Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Sverigepaket verkar klockrent!!! :cool: Hur många moduler av panelerna har du där? Är det fyra? \\K-man Quote
juha Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Om du menar diffusorerna så är det 13 st, 4 st vr 4:or. Quote
juha Posted February 7, 2005 Author Posted February 7, 2005 Vr-4 Här ser man tydligt luckan man skjuter upp eller ner för absorbering av vald frekvens. Quote
Bravo Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Akustiken är viktig och alla erfarenheter är av godo att ta del av. Quote
juha Posted February 8, 2005 Author Posted February 8, 2005 Ja det är den viktigaste delen i ett bra system. Själv har jag förklarat krig till dassig akustik, vilket rum jag än har eller ska flytta till SKA låta bra :cool: Quote
juha Posted February 8, 2005 Author Posted February 8, 2005 "Sverigepaket" var nog inte så fel ändå Det kommer ett "Room tuning kit" framåt mars, detta kommer att säljas av Hifi Consult i Alingsås. Hifi Consult kommer även att sälja hela Svanås sortiment utan några påslag på priserna!! Quote
juha Posted April 22, 2005 Author Posted April 22, 2005 I väntan på lite nyheter, tack var virriga fraktbolag så får man snart hem lite beresta nyheter Bilder på dessa kommer nästa vecka. Quote
Guest krelle Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 härligt! Skall bli mycket intressant att se.........man börjar bli riktigt intresserad själv att göra ngt av rummet. mvh Krelle Quote
Matrixen Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 I väntan på lite nyheter, tack var virriga fraktbolag så får man snart hem lite beresta nyheter Bilder på dessa kommer nästa vecka. Spännande Juha. Det ser vi fram emot! Quote
K-man Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 Juha, du får skälla på fraktbolaget och hävda skadestånd, det sitter ju faktiskt ett helt forum och bara väntar på leveransen!!! \\K-man Quote
juha Posted April 23, 2005 Author Posted April 23, 2005 K-man: Ja det har du rätt i... Det verkar ju typiskt, när man ska hem prylar så kommer de ta me tusan alltid senare än tänkt. Quote
K-man Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 Det verkar ju typiskt, när man ska hem prylar så kommer de ta me tusan alltid senare än tänkt. Javisst är det så...och fast att vi alla vet det, så är vi alltid lika optimistiska vid varje nytt tillfälle och tror att leveransen går fort....att vi aldrig lär oss \\K-man Quote
juha Posted April 23, 2005 Author Posted April 23, 2005 Nej vi lär oss aldrig...aldrig Som de inlägg jag har längre bak i denna tråd: Bas absorbenterna heter INTE Vr-4 utan V-4...och inget annat. Kan det bero på ett närliggande modell namn på en högtalare :clown: Quote
Recommended Posts