Jump to content

High End Mässan 2019 | Perfect sense


Perfect sense

Recommended Posts

Vi är som vanligt på plats under High End mässan i Stockholm vilken i år äger rum helgen den 16-17 februari. Ni hittar hos i rum Fogelstrom hos Kapitel 8 (före detta Lundqvist och Lindqvist) på Klarabergsviadukten 90.

 

Planeringen pågår för fullt, och vi kan lova er en Skandinavisk premiär, celebra besök, intressanta demonstrationer och musikaliska upplevelser av högsta klass under helgen!

 

Läs gärna mer om vad som händer hos oss under helgen!

 

Varmt välkommen önskar Marcus, Micke och Rumen!

 

 

High_End_Massan_Stockholm_2019_02.jpg

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

Synd att man missar mässan i år men så blir det ibland hade sett fram emot att lyssna på Vimberg.

 

Brukar läsa på Soundstage sidorna där bland annat Jeff Fritz skriver och han har precis valt Vimberg Tonda som sina nya högtalare :)

 

https://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opinion-menu/854-jeff-buys-loudspeakers-the-vimberg-tondas

 

Idag hade man lagt upp ett reportage om just Tonda hur de byggs.

 

https://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opinion-menu/863-the-making-of-two-vimberg-tondas

Edited by octavia rs
Link to comment
Share on other sites

 

Jag har aldrig varit på Stockholmsmässan, men skulle gärna åka dit. Det kanske bara är ett problem för mig men jag tror fler kan ha samma problem. Att det är just vecka 7 då vi har sportlov tar ju bort ett antal möjliga besökare antar jag. De som drabbas är även de som har lovet v8 eftersom helgen v7 är resdagar för de flesta:

 vecka 7: 

Göteborg

Jönköpings län

Sjuhärad med Borås 

Skaraborg

Ydre

vecka 8: 

Blekinge

Fyrbodal med Lysekil, Uddevalla, Trollhättan och Vänersborg

Halland med Falkenberg och Halmstad

Kalmar län

Kronobergs län

Skåne med Malmö och Helsingborg

Södermanlands län (utom Gnesta)

Uppsala län med Uppsala (utom Älvkarleby)

Örebro län

Östergötland med Norrköping och Linköping (utom Ydre).

 

Hade inte det varait intressant att få med dessa delar av Sverige även de som gillar att åka skidor?

Detta är ju verkligen inte ditt fel Marcus, men det är några år kvar innan jag kan åka på denna mässa. Jag får vänta till ungarna slutat skolan helt enkelt.

 

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Apexorca said:

 

Jag har aldrig varit på Stockholmsmässan, men skulle gärna åka dit. Det kanske bara är ett problem för mig men jag tror fler kan ha samma problem. Att det är just vecka 7 då vi har sportlov tar ju bort ett antal möjliga besökare antar jag. De som drabbas är även de som har lovet v8 eftersom helgen v7 är resdagar för de flesta:

 vecka 7: 

Göteborg

Jönköpings län

Sjuhärad med Borås 

Skaraborg

Ydre

vecka 8: 

Blekinge

Fyrbodal med Lysekil, Uddevalla, Trollhättan och Vänersborg

Halland med Falkenberg och Halmstad

Kalmar län

Kronobergs län

Skåne med Malmö och Helsingborg

Södermanlands län (utom Gnesta)

Uppsala län med Uppsala (utom Älvkarleby)

Örebro län

Östergötland med Norrköping och Linköping (utom Ydre).

 

Hade inte det varait intressant att få med dessa delar av Sverige även de som gillar att åka skidor?

Detta är ju verkligen inte ditt fel Marcus, men det är några år kvar innan jag kan åka på denna mässa. Jag får vänta till ungarna slutat skolan helt enkelt.

 

 

Nej, det är verkligen inte mitt fel ;)

 

Detta har jag faktiskt inte tänkt på eller varit medveten om. 

 

Kanske är det dags för en höstmässa att varva igång säsongen med istället...? 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Apexorca said:

sportlov tar ju bort ett antal möjliga besökare antar jag

Den effekten vet jag påverkar en del här. Samtidigt kan jag tänka mig att Stockholms centala hotell är mer mottagliga för mässor under sportlovet.

 

I sydsverige har vi inte så långt till Nordeutsche Hifitage som datummässigt ligger bättre första helgen i februari. Jag har varit där ett par gånger. Dessutom gratis inträde och bilĺigare hotell och ca halva avståndet (370 km från Malmö). Men Stockholm är också en trevlig stad att koma till då och då.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bebop said:

Men Stockholm är också en trevlig stad

 

Det var en jäkla tur att du la till den meningen;) resten av meningen låter jag stå för er som just kommer då och då.

 

Att hitta den perfekta mässtiden för alla i vårt avlånga land är svårt och ska man ta hänsyn till andra aktiviteter/hobbies så är det nog nästintill omöjligt att få till en tid. Men man kan prioritera och då passar kanske alla tider och oavsett vilken stad det är?

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Vimberg ser grymt spännande ut tycker jag, ska bli väldigt kul att höra! Det enda jag hade kunnat önskat för egen del är att det skulle varit lite större skillnad på Tonda och Mino, större skillnad till det mindre alltså. De är båda ganska stora med relativt liten skillnad emellan dem, och kanske ett lite mindre pris också... en lite mindre modell helt enkelt... :)

 

Och så det här med pianolack... jag blir så matt... :) 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, byZan said:

 

 

Att hitta den perfekta mässtiden för alla i vårt avlånga land är svårt och ska man ta hänsyn till andra aktiviteter/hobbies så är det nog nästintill omöjligt att få till en tid. Men man kan prioritera och då passar kanske alla tider och oavsett vilken stad det är?

 

/byZan

 

Absolut, men just av skolan organiserat sportlov med sin långa tradition av att vara ledig och åka skidor eller göra annat med familjen är nog en av de sämre tror jag jämfört med många andra helger under året. Annat är det så klart om man inte har barn i skolålder. 

Och ja, Stockholm är alltid kul att komma till. Jag gillar Stockholm väldigt mycket.

Link to comment
Share on other sites

Kommer själv ihåg sportloven från tidig ålder då man kunde få testa olika sporter som man inte utövade redan. Testade på flera men minns dessa mest - fäktning var kul, boxning tuff och brottning jäkligt jobbig fysiskt, testade även på lite friidrott, judo, bågskytte m fl men det blev ishockey och fotboll som blev mina sporter fram tills talangen inte räckte längre och alla blev så mycket bättre eftersom de tränade vilket jag iofs oxå gjorde men med mycket fuskande, bowling från sena tonåren och som resulterade i spel på hög nivå (allsvenskan) och tre elitseriekval. Klubben la vi ner 1988 efter att missat de tre kvalen på det berömda och att vi alla var mitt uppe i barn, karriärer, skilsmässor, nya förhållanden, sjukdomar och en massa annat som gjorde att vi inte var så många kvar så det räckte till ett lag. Men vi umgås flertalet av oss i vardagen, bl a för golf, bridge, trav och KM en gg/år i bowling och ”klubben” firar 2021 50 år och vi har fortfarande kul när vi träffas. 

Med detta sagt så är en hifi-mässa ingen större förlust att missa någon gång då och då, eller?

Sorry om lite OT:blush:

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, byZan said:

Med detta sagt så är en hifi-mässa ingen större förlust att missa någon gång då och då, eller?

 

Med dagens samhälle så är man ju ändå med på sätt och vis via forum och andra reportage även om man inte själv kan lyssna så blir man ju ändå en del av det. Som du säger det är ju inte hela världen att man missar en mässa, själv så valde vi att åka på Legomässan i Köpenhamn med barnen.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, figge said:

Spännande med Thrax, hifi från Bulgarien. Hur vanligt är det?

 

Det finns faktiskt ett par stycken inklusive APL som vi också representerar. Thrax är en väldigt spännande tillverkare med en av Europas modernaste maskinparker, där man även tillverkar chassin etc. åt andra tillverkare. Alla förstärkare och slutsteg utom den nya allt-i-ett integrerade förstärkaren "Ares" är rörhybrider eller med något undantag renodlade rörförstärkare. Thrax och Vimberg (liksom Tidal) trivs fantastiskt fint tillsammans och är också en kombination som visats upp vid ett flertal tillfällen under de senaste åren i olika sammanhang. 

 

Vi kommer även att visa och spela musik via C.E.C:s CD-transporter, Lumins nätverksspelare och Verteres kablage + lite annat.

 

Vi ses :)

 

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...